Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet.



Gillar du högt tempo? Då är du välkommen att följa med oss mot toppen!

Beskrivning
Vi är ett glatt gäng bestående av nio medarbetare som tillsammans ger service till både Skara och Götene kommun.

Kommunerna har ett gemensamt lönekontor och arbetsplatsen är belägen i Centrumhuset i Götene.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från att administrera nyanställningar till att avsluta anställningar. Det kommer även att innefatta bland annat
- lönekörningar och lönerelaterade rapporter
- göra kvalitetskontroller av underlag och inrapporteringar
- skriva arbetsgivarintyg och andra intyg
- viss avtalstolkning
- support till medarbetare och chefer

Utöver det kommer du även att arbeta med andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löne- och personaladministration. Arbetet kommer att utföras i Personec P, WinLAS och Time Care, så erfarenhet av dessa system är önskvärt men inget krav.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är noggrann, har förmåga att prioritera och är stresstålig. Du tar egna initiativ, bidrar till utveckling samt har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. I tjänsten ingår det en hel del externa kontakter med andra kommuner och myndigheter så givetvis är du serviceinriktad.

Tjänsten kräver att du har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god datorvana samt behärskar svenska i tal och skrift. 

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten är tillsvidare med omfattning 100%. Tillträde 20170601 eller enligt överenskommelse.
Intervjuer beräknas att ske fredag 10 februari. Välkommen med din ansökan!

Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Lyresten, enhetschef
0511-38 60 61
Monika Johansson, lönesamordnare
0511-38 60 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Götene kommun, Löneenheten Götene
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: 2017-06-01 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Torggatan 4
None

Postadress

Torggatan 4
Götene, 53330

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024