Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en löneadministratör till vårt huvudkontor i Bromma. 
 
Om Tjänsten 
Vårt löneteam behöver förstärkning och vi söker dig som vill bidra med att säkerställa löneprocessen från anställning till avslut och se till att arbetet utförs med god kvalitativ nivå. Som löneadministratör erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter med ansvar över löneleveransen för vissa verksamheter. Har du även erfarenhet av att administrera pensioner tilldelas du även uppgiften att vara back up för den som ansvarar för detta. Det är meriterande om du har viss erfarenhet av att ha arbetat i systemen Coins och HR-plus. 
 
Beskrivning av löpande arbetsuppgifter 
I rollen som löneadministratör kommer ditt ansvar bl a vara att: 
- Kontrollera inkommande underlag och säkerställa att dessa är i enlighet med våra mallar, 
policys och avtal efter framtagna kontrollrutiner 
- Tolka listor med avvikelser, åtgärda och föreslå förbättringar 
- Support till våra medarbetare i lönefrågor 
- Aktivt och engagerat delta i att utveckla rutiner och arbetsuppgifter. 
 
Du ingår i ett team bestående av sju personer och rapporterar till lönechefen. Tjänstens placering är på vårt huvudkontor i Bromma. 
 
Din bakgrund 
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 4 års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Du har arbetat med både tjänstemanna- och kollektivlöner tidigare samt känner dig trygg i rollen som löneadministratör. Du har goda kunskaper i Officepaketet och då i främst Excel. I rollen som löneadministratör krävs det att du har bred kunskap om lagar och avtal inom löneområdet. 
 
Personliga egenskaper 
Du är en person som tycker om att arbeta systematiskt och metodiskt samtidigt som du är kvalitetsmedveten. Du har en god planerings- samt organisationsförmåga och är dessutom analytisk. Du trivs med att ta egna initiativ och har en förmåga att arbeta självständigt. Samtidigt är du en teamspelare som tycker om att samarbeta med andra människor. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och kontaktskapande. 
 
Vi erbjuder 
Som lönadministratör på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. 
 
Mer information och ansökan 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. 
Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kerstin Berggren- Johansson, lönechef på tel. 08-629 51 71.
 
Välkommen att skicka Din ansökan med CV och personligt brev. Senast den 2017-03-31 behöver vi ha din ansökan.
Urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Markus Svensson

Eva Kullenstein

Peder Bjursten
073-944 54 60
Helene Ekman

Sofia Tillberg / Kjell Glave

Sofia Tillberg / Pierre Svensson

Sofia Tillberg

Tanja Tindeus

Göran Nyström

Eva Kullenstein
0722399045

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev Sverige AB Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 mars 2017

Besöksadress

Järnvägsgatan 9
None

Postadress

Järnvägsgatan 9
Nässjö, 57131

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024