OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skobes Bil AB söker
Löneadministratör - med sinne för ekonomi
Du blir en av tre löneadministratörer som utför kontroller av löneunderlag och sköter inrapportering i lönesystemet Agda lön. Du håller systemet uppdaterat och ser till att tillämpa lagar och kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda. Att skriva arbetsgivarintyg samt administrera rekvisitioner till arbetsförmedlingen och försäkringskassan ingår också. Månadsvis rapporterar du om löner och sjukfrånvaro till VD. Du sköter också företagets rapportering till Fora, Collectum, Näringslivet och Skatteverket. Du administrerar ca 100 löner per månad med utbetalning den 25:e.
Du kommer också att arbeta med ekonomiuppgifter såsom kundreskontra och betalningspåminnelser. Även bokföring och löpande kontoavstämningar kommer att bli aktuellt. Tjänsten är på heltid.
Noggrannhet, stresstålighet och lätt för att arbeta i grupp är viktiga egenskaper. Du är också bra på att bemöta människor på ett positivt och avspänt sätt. Du har minst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi/personal, behärskar Office-paketet och arbetar obehindrat i en IT-miljö. Erfarenhet av Agda lön och IFS är meriterande. Vår ekonomiavdelning består idag av ca 10 personer. Din placering blir på vårt Moderbolag i Tranås.
Välkommen att skicka din ansökan senast 6 november till; mikael.osterskog@skobes.se