OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Hofors kommun.
Vi är den lilla kommunen som har nästan allt. Det vi inte själva har, är det nära till. I vår kommun bor man billigt och lever rikt. Gå på upptäcktsfärd i vår hemsida!
ARBETSUPPGIFTER
Personalenhetens uppdrag är att på ett engagerat sätt stötta ledning, chefer och medarbetare i personalfrågor. Enheten stödjer i operativa och strategiska frågor gällande:
• Arbetsmiljö & Rehabilitering
• Kompetensförsörjning
• Lön
• Lagar & Avtal
• Pensions- & Försäkringsfrågor
Arbetet innebär löpande löneadministration och avtalstolkning. Support till organisationens chefer och medarbetare. Även övriga administrativa arbetsuppgifter ingår.
KVALIFIKATIONER
Personalfunktionen är en liten enhet där alla medarbetare arbetar i ett nära samarbete. Personliga egenskaper som skapar dynamik och utveckling för gruppen värderas högt. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, initiativtagande, nyfikenhet och lösningsfokusering.
Tidigare erfarenhet av löneadministration. Kunskap i centrala avtal inom kommunal sektor samt erfarenhet av arbete i lönesystemet Personec P är meriterande.