Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Hofors kommun.
Vi är den lilla kommunen som har nästan allt. Det vi inte själva har, är det nära till. I vår kommun bor man billigt och lever rikt. Gå på upptäcktsfärd i vår hemsida!

ARBETSUPPGIFTER
Personalenhetens uppdrag är att på ett engagerat sätt stötta ledning, chefer och medarbetare i personalfrågor. Enheten stödjer i operativa och strategiska frågor gällande:

• Arbetsmiljö & Rehabilitering
• Kompetensförsörjning
• Lön
• Lagar & Avtal
• Pensions- & Försäkringsfrågor

Arbetet innebär löpande löneadministration och avtalstolkning. Support till organisationens chefer och medarbetare. Även övriga administrativa arbetsuppgifter ingår.

KVALIFIKATIONER
Personalfunktionen är en liten enhet där alla medarbetare arbetar i ett nära samarbete. Personliga egenskaper som skapar dynamik och utveckling för gruppen värderas högt. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, initiativtagande, nyfikenhet och lösningsfokusering.

Tidigare erfarenhet av löneadministration. Kunskap i centrala avtal inom kommunal sektor samt erfarenhet av arbete i lönesystemet Personec P är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HOFORS KOMMUN Hofors
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Lön: Enligt överenskommelse
  • Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Omgående, upphör: Anställningstid: 3-6 månader med eventuell möjlighet till förlängning, beroende på interna förutsättningar.
  • Publicerat: 26 mars 2014

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010