Löneadministratör, Centrum för verksamhetsstöd och utveckling

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.

Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!

Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.

Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du i ett löneteam med gemensamt ansvar för registrering, kontroller och stöd till regionens verksamheter. Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar och avtal, samt regionens riktlinjer efterföljs.

Utbildning och erfarenhet
Du har treårig gymnasieutbildning samt YH-utbildning inom löneområdet. Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet under de senaste fem åren. Vi ser även gärna att du har kännedom om landstings/kommunala avtal och erfarenhet av att arbeta med lönehantering i Heroma.

Då du kommer att arbeta med både skriftlig och muntlig information och rådgivning till chefer och medarbetare inom organisationen är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för din uppgift och driver den vidare. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig och smidig rådgivning. Du skapar förtroende och kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. I och med att du kommer att ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktade och har mycket god samarbetsförmåga.

Anställning och information
En tillsvidareanställning och ett vikariat mellan den 1 april 2017 - 31 december 2017. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Maria Nilsson, 010-103 28 72.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 januari 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lön
  • En tillsvidareanställning och ett vikariat 170401-171231 Ej specificerat
  • Publicerat: 19 januari 2017

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024