Löneadministratör Fenix Holding AB

Arbetsbeskrivning

Löneadministratör Fenix Holding AB
Har du tidigare erfarenhet av lönehantering, pensions och kollektivavtalsfrågor?
Vill du ta dig an mer ansvar och arbeta utvecklande inom en snabbväxande koncern? Då är tjänsten som Löneadministratör hos Fenix Holding AB någonting för dig!


Om tjänsten
I rollen som löneadministratör ansvarar du för att koncernens hela löneprocess fungerar optimalt och du kommer även att vara huvudansvarig för koncernens lönesystem. Som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning, utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att ge stöd och utbildning till chefer och medarbetare.
Tjänsten innebär att du arbetar med flera bolag inom Fenix-koncernen, vilket idag innefattar omkring 350 medarbetare från Gävle i söder till Luleå i norr. Koncernen är lokalt förankrad i Norrland med korta beslutsvägar och en stark känsla av entreprenörskap.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga lönefrågor samt har kunskap om lagstiftning och kollektivavtal inom området. Du har vana av att administrera pensioner och försäkringar och är väl insatt i löneprocessens samtliga steg. Som person är du självgående, serviceinriktad och har förmågan att både hantera och prioritera flera ärenden samtidigt. Du är ansvarsfull, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär kontakt med medarbetare i samtliga koncernens bolag. Vidare ser vi att du behöver vara drivande och produktiv i ditt arbetssätt, då du kommer tilldelas mycket frihet under ansvar i din tjänst.
Du har goda kunskaper i svenska, i så väl tal som skrift, och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Flex Applications och Flex HRM.
Om Fenix Holding
Fenix Holding AB är moderbolaget i en koncern som bland annat innefattar företagen Teknisk Fastighetsservice AB, Hedern Fastigheter och Förvaltningsaktiebolaget Castor. Koncernen verkar inom olika delar av fastighetssektorn och basen finns i Sundsvall, men med verksamhetsområde och kontor från Gävle och norrut. Tillsammans omsätter koncernens bolag ca. 500 Mkr och antalet anställda uppgår till närmare 350 medarbetare.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställning: Tillsvidare
Ort: Sundsvall
Sista ansökningsdag: 211220
Kontakt: Mattias Lundstedt, Chef Affärsstöd, på tel. 070-612 76 30 eller Catarina Sjöbom, HR-ansvarig, på tel. 070-600 60 86.
Din ansökan skickar du via e-post till Catarina Sjöbom, HR-ansvarig, catarina.sjobom@tfservice.se
Då urval och intervjuer pågår löpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fenix Holding AB Sundsvall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Postadress

Verkstadsgatan 4
Sundsvall, 85633

Liknande jobb


Interimskonsulter inom Lön

Interimskonsulter inom Lön

13 april 2024

12 april 2024

Senior lönekonsult till Nobeli Business Support

Senior lönekonsult till Nobeli Business Support

12 april 2024