Löneadministratör för Accountors interna funktion

Löneadministratör för Accountors interna funktion

Arbetsbeskrivning

Accountor är en av Sveriges största redovisnings- och konsultbyråer där digitalisering i kombination med kundfokus har en självklar plats i verksamheten.


Om rollen
Som intern löneadministratör tillhör du Accountors interna HR-team. Du är således en viktig del i uppdraget att jobba för engagemang och motivation av Accountors viktigaste tillgång – alla våra anställda. I rollen har du förtroendet att jobba under eget ansvar med intern lön och att utveckla arbetet vidare även om det redan finns utarbetade processer och rutiner på plats. Du rapporterar till Accountors HR-chef Sofia Bley Claesson.


Främsta arbetsuppgifter:
Ansvara för Accountor Sveriges samtliga interna löner.
Fungera som systemstöd för interna HR-system.
Månatlig rapportering av statistik.
Delaktig i onboardingprocessen av nya medarbetare.
Viss rapportering till ledningen.
Tillsammans med dina kollegor på HR utveckla HR-stödet till anställda.
Övriga administrativa uppgifter exempelvis upprätta anställningsavtal.



Vem är du?
Du har minst 2-3 års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och trivs i en roll som innebär mycket kontakt med både anställda och chefer. Du trivs även med att från tid till annan ingå projektarbeten där du bidrar utifrån ditt expertområde. Du är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och gillar att arbeta mot uppsatta deadlines där service är ett självklart inslag i din vardag.


Kvalifikationer:
Kunskap och erfarenhet av Hogia Lön Plus.
Vana av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel.
Genuint systemintresse.
Utbildning inom lön alternativt flera års erfarenhet av lönearbete.
Meriterande är intresse och erfarenhet av digitalisering.



Vad erbjuder vi dig?
Du kommer ingå i en internationell koncern där det finns möjlighet att byta erfarenheter med kollegor i andra länder. Därtill blir du en del av en familjär arbetsmiljö där vi blandar skratt och effektivt arbete för att leverera det bästa för våra kunder! Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån eller från vårt nya kontor på Hälsingegatan i Stockholm.


Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda med kontor på flera olika orter. Vi är alla drivna av vår passion att skapa resultat och nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.


Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Postadress

Sankt Eriksgatan 113 2TR
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024