Löneadministratör HR Affärsområde Sverige (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

Affärsområde Sveriges HR-avdelning servar företagets svenska butiker med support inom personalområdet, samt levererar löneproduktion för butik och lager. Vi arbetar med tre olika kategorier av medarbetare, detaljhandelsavtalet (ca 1500), partihandelsavtalet (ca 450) och tjänstemannaavtalet (ca 110).

Antar du utmaningen?

Som Löneadministratör ingår du i gruppen för lönesupport, där det dagliga arbetet koordineras av Löneansvarig. Vi arbetar i en teambaserad organisation, vilket innebär att vi vill att du ska vara flexibel och öppen även för andra arbetsuppgifter inom HR-området. Tjänsten är ett vikariat på 100% under perioden maj-november 2017. Placeringsort är i Insjön.

Vi driver en löneprocess som inleds den första vardagen varje månad, dess huvudsakliga steg är:

• Granskning och kontroll av tidrapporter i tidsystemet.
• Överföring av tidsdata till lönesystem
• Löneberäkning
• Registrering av nyanställda och förändringar i anställningsformer i löne- och tidssystem samt affärsystem (Bluegarden HR Plus, Flex och Microsoft AX) 
• Avstämning bevakningslistor

Utöver ovanstående kontrollerar avdelningen även reseräkningar, skriver arbetsgivar-, anställnings-, och inkomstintyg, samt sköter andra vanligt förekommande uppgifter.

Är du personen vi söker?

Som löneadministratör har du en viktig uppgift, vi ser därför att du har:

• Erfarenhet av löneadministration (minst ett år) 
• Goda kunskaper från något lönesystem (Meriterande är erfarenhet från Bluegarden HR Plus)
• Goda kunskaper i tids- och bemanningssystem (Meriterande är erfarenhet från FLEX)
• Goda kunskaper inom arbetsrätt och kännedom kring våra olika kollektivavtal
• Goda kunskaper i Office paketet

Viljan att förbättra arbetsprocesser, samt att tillgodose våra anställdas behov är vad som driver dig i ditt arbete. Med ett snabbt och tillmötesgående sätt sätter du alltid kunden i fokus och lägger grunden till detta genom att vara noggrann, ha en god struktur och planeringsförmåga.

Rekryteringsinformation

Du söker tjänsten via länken nedan. Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt då vi läser ansökningar löpande, dock senast den 28 februari. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till Linda Gudmundsson, HR-chef Affärsområde Sverige, e:post: linda.gudmundsson@clasohlson.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller brev. Clas Ohlson verkar för en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB Insjön
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024