Löneadministratör med HR-inslag – deltid!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
Vår kund – ett växande och föränderligt bolag – har ett deltidsbehov av dig som trivs med lönearbete och vill arbeta med helheten inom lön. Du är del av ett team som sitter i öppet landskap och i trevliga lokaler centralt i Göteborg.

Arbetet som löneadministratör i den här rollen innebär allt från att ta emot tidrapporter till att betala ut lön för cirka 60 anställda. Du har såväl interna som externa kontakter och du arbetar i Visma Lön. Utöver lönearbetet ingår även till viss del operativa HR-relaterade uppgifter. Arbetet sker på 50 % med möjlighet att lägga upp arbetet på hel- eller halvdagar.

Anledningen till uppdraget är en föräldraledighet. Du kommer att arbeta som vår SJR-konsult. Avsikten är att din upplärningsperiod börjar i juni/juli och du kan därefter ta några veckors semester för att sedan fortsätta som ansvarig under augusti 2017 och arbeta till och med mars 2018.

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och ett par eller flera års erfarenhet av en liknande roll, således av helheten inom lön. Du vill gärna arbeta i en föränderlig och växande miljö samt ha ditt ansvarsområde samtidigt som du ingår i ett team. Du har god organisationsförmåga och har god kontroll och ordning i ditt arbete. Du är även trygg i dig själv och är kommunikativ.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024