OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad roligt att du är intresserad av jobb i vår kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service.
För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas.
Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att möta framtiden på ett bra sätt.
Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit.
Välkommen med din ansökan!
Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens verkställande organ och består av bibliotek, ekonomienhet, energirådgivning, tillväxtenhet, kommunikationsenhet, kanslienhet, kostenhet och personalenhet.
Enheternas huvudsakliga uppgifter är av stöd- och servicekaraktär gentemot övriga förvaltningar och mot kommunens politiker. Kommunledningskontoret har dessutom uppgiften att samordna ledningen av den kommunala förvaltningen.
Målsättningen är att ge kommunens politiker bästa möjliga beslutsunderlag. Förvaltningen ska också ge nämnder och fackförvaltningar god service vad gäller budget, ekonomi, personalfrågor, anställnings- och löneärenden.
Beskrivning
På personalenheten arbetar 5 löneadministratörer med att kvalitetssäkra och registrera uppgifter utifrån skrivna och elektroniska underlag.
Stöd till chefer och medarbetare i olika typer av löne- och arbetsrättsliga frågor är vanligt, både via mail- och telefonkontakt. Arbetet innebär också en del lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service såsom utfärdande av diverse intyg och rapportering till Försäkringskassan. Personalsystemet vi använder är Personec och schemasystemet är Time Care Planering.
Vår löneadministratör Ingegerd kommer att gå i pension till årsskiftet och vi söker nu hennes efterträdare.
Arbetsuppgifter
Arbetet kommer att innebära lönehantering och viss del systemförvaltning. I Kils kommun jobbar vi enligt LEAN-konceptet vilket innebär att en stor del av uppdraget hos oss handlar om att hitta smartare sätt att utföra arbetet. Uppdraget som löneadministratör kommer att till viss del utformas efter vem du är och din kompetens.
Kvalifikationer
Vi vill att du som blir vår nya arbetskamrat har minst 3 års erfarenhet av löneadministration, har erfarenhet och kunskap om systemförvaltning och har en lämplig utbildningsbakgrund för uppdraget. Vi förutsätter att du är noggrann, har ett professionellt bemötande, känner ansvar för ditt och enhetens arbete och brinner för att bidra till att våra system används på bästa sätt. Det är en fördel om du har erfarenhet av kollektivavtal på den kommunala sektorn och från de system vi använder. Du ska kunna bidra aktivt till vårt förändringsarbete, föreslå och kunna diskutera ändringsförslag.
För att du ska trivas hos oss måste du vara en självständig och strukturerad person som tycker om att ingå och aktivt bidra i ett tight team av kollegor. Du ska kunna hantera periodvis högt tempo. Du behöver ha en stor portion humor och distans till dig själv, vara prestigelös och öppen för att saker inte alltid blir som planerat, tycka om att visa, förklara och undervisa medarbetare och chefer i kommunen. Eftersom vi jobbar med ständiga förbättringar behöver du också tycka att det är roligt med förändring.
Villkor
Heltid, tillträde snarast.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk och inte med e-post eller i pappersformat.
Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Hedlund/kostchef
0554-19106
Håkan Engmalm/ förskolechef
0554-19513
Cecilia Hurtig, administrativ chef
0554-191 01
Agneta Hedlund
0554-19106
Maria Axelsson
0554-19136 eller 076-7258026
Maria Axelsson
0554-19136 och 076-7258026
Cecilia Hurtig
0554-191 01
Agneta Hedlund, kostchef
0554-19106
Helena Gustafsson, kökschef
0554-19960
Kaisa Rainerson Personalchef
0554-19177