OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med runt 500 kollektivlöner i vår kunds lönehanteringssystem där det bland annat ingår följande arbetsuppgifter:
* Skapa lön för medarbetare.
* Uppdatera personregister.
* Ansvara för behörigheter.
* Ansvara för olika scheman i tidsystemet.
* Statistikuppföljning till SCB, facklig organisation och Svenskt Näringsliv.
* Löpande kontakt med medarbetare i hela landet.
* Utbilda chefer i systemet
Formell kompetens
Du är en person som tycker om administrativa uppgifter och trivs när du ibland får jobba med egna projekt. Du har en hög servicenivå, är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Antingen har du nyligen gått en löneadministratörsutbildning eller så har du några års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, strukturerad, lätt för att samarbeta och har hög servicenivå. Har du erfarenhet av att ha jobbat i affärssystemet Agda är detta meriterande.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Heltid/Malmö
Tillträdesdag
Efter sommaren
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson
Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt
Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson
Carina Costa-Correa