Löneadministratör till Adecco i Trollhättan

Löneadministratör till Adecco i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Vi på Adecco söker alltid strukturerade och flexibla löneadministratörer för kommande konsultuppdrag runtom Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Som konsult hos oss får du möjlighet till konkurrenskraftiga erfarenheter, från olika organisationer, att sätta på ditt CV samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du bygga upp ditt professionella nätverk och få tillgång till värdefulla kontakter.

Hur kan din arbetsdag se ut?
I ditt arbete som löneadministratör hos någon av våra kunder är det vanligt att du får arbeta med hela löneprocessen. Detta innefattar att:
• bereda, sammanställa och betala ut löner för såväl kollektivanställda som tjänstemän
• hantera pensioner, administrera reseräkningar och tjänstebilar
• ha ansvar för att säkerställa att lagar och kollektivavtal inom ditt område efterföljs
• de anställda får sin lön i tid

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att utvecklas och växa i din yrkesroll!

Våra kundföretag verkar i många olika branscher runtom Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00.

Om dig

Som person trivs du med att arbeta i en självständig roll och du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med ett öga för detaljer. Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta med olika funktioner och personer. För rätt person finns det goda möjligheter till en utvecklande och utmanande framtid både hos Adecco och hos våra kunder!

Önskade kvalifikationer
• Utbildning inriktat mot lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenheter
• Dokumenterad erfarenhet av att självständigt arbeta med löneprocessen är meriterande
• Förståelse för hela löneprocessen och kan tolka kollektivavtal
• Att du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Om anställningen
Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.

Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher runtom Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sandra Tinsveds via Sandra.Tinsveds@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Löneadministratör, lön, lönekonsult, payroll, kollektivavtal, Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 september 2020

Operativ Lönechef sökes till INTERSPORT!

28 september 2020

25 september 2020