Löneadministratör till Assistansbolaget i Sverige AB

Arbetsbeskrivning

.

/>Assistansbolaget i Sverige AB är ett assistansbolag där individen sätts i fokus. Vi ser både till den funktionshindrades och till den anställdes bästa intressen. För att arbeta hos oss krävs ansvarskänsla, medkänsla och respekt för andra människor.

Assistansbolaget har kontor i Örebro, Trollhättan samt i Örnsköldsvik. Hos oss arbetar idag ca 1200 personer. Ett tjugotal av oss arbetar som informatörer, jurister, ekonomer, administratörer och kundansvariga, övriga som assistenter. Läs mer om oss på www.assistansbolaget.se
 
Nu söker vi en löneadministratör
 
Om tjänsten
Assistansbolaget söker nu en erfaren löneadministratör till sitt kontor i Örebro. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta hantering av löner, tidrapportering, reseräkningar, utlägg och registervård. Utöver detta ingår även att tillhandahålla god service över telefon till våra kunder och assistenter men också till olika myndigheter, bl.a. Försäkringskassan. Viss framtagning av statistik, dokumentation och fakturering förekommer också.
Rollen innebär ansvar för egna kunder och ställer därmed krav på viss självständighet, men givetvis har du dina två kollegor nära till hands som stöd. Tillsammans hanterar ni cirka 1200 löner per månad.
Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 08.00 - 16.30, kontoret är beläget på Aspholmen.
 
Om dig
Vi ser att du som söker har erfarenhet från liknande tjänst sedan tidigare, det är dessutom meriterande om du har kunskap i vårt lönesystem Crona lön. För att trivas i rollen som löneadministratör bör du vara en person som gillar att arbeta under eget ansvar. Vi ser också att du som söker är en noggrann, stresstålig och strukturerad person som visar engagemang inför dina arbetsuppgifter. 
Du har goda kunskaper i det svenska språket samt god datavana.
I vissa perioder är det högre arbetsbelastning vilket ställer krav på effektivitet, förmågan att prioritera rätt samt ett flexibelt förhållningssätt.
 
Låter det här intressant? Eller har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Anna Svedberg på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon  019-12 22 88, som vi samarbetar med i denna rekrytering.
Söker tjänsten gör du genom att registrera dig med personligt brev och din CV snarast, dock senast den 31/12 2016  på www.personalpoolen.se/lediga-jobb. Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024