Löneadministratör till Coca-Cola European Partners Sverige

Arbetsbeskrivning

Till Coca-Cola European Partners söker vi nu en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående. Uppdragslängden är 6 månader. För rätt person finns goda chanser till förlängning alternativt anställning efter uppdragets slut.



Om Coca-Cola European Partners

Ledande varumärken, duktiga medarbetare, ständig utveckling, långsiktighet och förtroende från våra kunder – det är grunden till vår framgång. Vår framgång beror också på att våra medarbetare törstar efter samma sak: att utforska nya områden, att tänja på gränserna och att ta sig an utmaningarna i en snabbrörlig bransch. Hos oss går klockan väldigt fort då vi hela tiden jobbar mot nya mål som leder oss i rätt riktning mot framgång!

Knyter du lätt kontakter och påverkar människor du möter? Kan du hålla tempot så att vi kan fortsätta växa? Är din vilja att vinna stor nog för att göra skillnad? Har du en egen drive som ibland är större än andras förväntningar på din prestation?

Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med stort fokus på hållbarhet i alla led.



Ditt uppdrag

I rollen som löneadministratör tillhör du HR-avdelningen och dina närmsta kollegor blir en annan löneadministratör och en tidsadministratör. Du rapporterar till lönechefen. Ditt uppdrag blir att hantera hela löneprocessen för Coca-Colas anställda i SAP-lön. Tillsammans hanterar ni ca 800 löner. Du har som mål att säkerställa att medarbetarna får rätt lön i rätt tid och vi förväntar oss att du levererar lön med god service och en hög kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer är:

- Hantera hela löneprocessen och jobba i SAP-lön
- Upprätthålla en hög kundnöjdhet genom att dagligen besvara frågor i ett ärendehanteringssystem
- Informera medarbetare och chefer om lönerelaterade frågor
- Vara delaktig i löneprojekt gällande systemförändringar
- Ta fram statistik och rapporter
- Hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom löneområdet
- Upprätthålla en god struktur samt uppdatera rutiner och processer



Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 3-4 års erfarenhet av att arbeta självständigt med lön och som har ett intresse för system och processer. Vi tror att du tidigare har arbetat i ett större bolag och har kunskap om lagar och regler kopplat till bland annat arbetsgivaravgifter, skatter och pensioner. Du har tidigare erfarenhet av både tjänstemanna- och kollektivlöner. Vidare kan du kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i SAP-lön.

Som person är du en noggrann och lösningsfokuserad doer med en vilja att göra bra ifrån dig. Vi hoppas även att du tycker om att överträffa andras förväntningar och har ett stort eget driv. Då du har många kontaktytor i denna roll är det viktigt att du är kommunikativ, trygg och serviceinriktad. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och sätter stor vikt vid att hålla deadlines.



När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.



Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070 433 57 35 julia.goossens@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön Friskvård 250 kr/månad
  • Konsultuppdrag via Wise Professionals Konsultuppdrag via Wise Professionals
  • Publicerat: 25 januari 2017

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010