Löneadministratör till företag i centrala Stockholm

Löneadministratör till företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en löneadministratör till en stor bolagskoncern i centrala Stockholm. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med start i mitten på februari och förväntas pågå i minst 9 månader.
 
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett team med totalt 7 medarbetare och hanterar tillsammans med dina kollegor löner för företagets svenska bolag. Man ansvarar självständigt för löneadministrationen för ett antal löner och bolag. Arbetsuppgifterna innefattar även utläggs- och reseräkningar, förmånsbeskattning, förmånsbilar, pensionsadministration, statistik, intyg och arbetsgivarintyg m.m. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till löpande utveckling av löneprocesser och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt samt rutiner på avdelningen. I arbetsuppgifterna ingår det även att ge service till chefer, medarbetare och HRBP’s gällande lönefrågor såväl på svenska som på engelska. De arbetar i HR Plus 6 samt i ärendehanteringssystemet Servicenow.
 
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av löneadministration och har du erfarenhet av HR Plus 6 och något ärendesystem så är det mycket meriterande. Då en hel del anställda inte pratar svenska bör man vara bekväm med att kommunicera på engelska, både i tal och skrift.
För att trivas på denna arbetsplats är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Vi söker dig som är noggrann, van att arbeta självständigt (just nu är det hemarbete som gäller pga Corona). Hög servicekänsla krävs då en del av arbetsuppgifterna är att hjälpa och stötta chefer och medarbetare i olika lönefrågor.
 
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar snarast då denna tjänst ska tillsättas omgående. Ansökan skickas enligt nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.

 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 13 februari 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024