Löneadministratör till företag i mediebranschen

Arbetsbeskrivning

Presentation

Är du en serviceinriktad och erfaren löneadministratör som vill jobba i ett spännande medieföretag?

Vi söker för kunds räkning en löneadministratör för ett konsultuppdrag som startar omgående. Tjänsten är placerad i Solna och väntas pågå minst 6 månader med chans till överrekrytering.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Som löneadministratör kommer du tillsammans med en kollega att arbeta självständigt med hela området inom löneberedning för ca 600 tjänstemän inklusive frilansare i lönesystemet Agda. I arbetsuppgifterna ingår bland annat löne- och semesterberäkningar, årsskifteshantering, traktamenten, reseräkningar och förmånsbilar. Du ansvarar också för skattedeklarationer, pensioner, försäkringar och avstämningar. Vidare bistår du organisationen i lönerelaterade frågeställningar och levererar uppgifter till chefer i samband med lönerevision, bokslut och prognosarbete. Du fungerar även som kontaktperson gentemot systemleverantören och rapporterar statistikuppgifter till berörda myndigheter.

I rollen ingår förövrigt att bistå HR med diverse uppgifter såsom anställningsavtal samt ansvara för och upprätthålla personalarkiv.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete och gärna med en relevant påbyggnadsutbildning. Du har goda kunskaper i Office-paketet och det är meriterande om du har arbetat med lönesystemet Agda tidigare. Extra meriterande om du dessutom har erfarenhet från Expenture eller HR insight.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är strukturerad, noggrann och effektiv. Vidare är du en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga som med din positiva inställning finner det självklart att bidra med din kompetens inom löneområdet.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 maj 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024