Löneadministratör till internationellt företag!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är ett internationellt företag med produkter, lösningar och tjänster inom IT och kommunikation, med kontor över hela landet. Vill du arbeta i ett stort företag med kunder i Sverige, Norden och globalt? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten
Till vårt trevliga kundföretag söker vi en löneadministratör för ett uppdrag på minst 6 månader. Du kommer i rollen som löneadministratör arbeta brett med alla uppgifter som är kopplade till vår kunds löneprocess. Du kommer hantera anställningsavtal, ledigheter, förmåner, rättelser samt kontroller. Andra förekommande arbetsuppgifter är administration av sjuk- och arbetsgivarintyg, pensions- och försäkringsadministration. Du kommer även fungera som support till chefer och medarbetare samt tolka kollektivavtal. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i augusti, där du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos vårt kundföretag, goda chanser till förlängning.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som löneadministratör hos vår kund ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av lönearbete
• Du har god systemvana och arbetar obehindrat i Excel
• Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Har du kunskap i HR Plus ser vi det som meriterande

Personligt
För att passa hos vår kund ser vi att du är en driven, självgående och noggrann person. Du har lätt för att samarbeta med andra och bygga relationer. Vidare ser vi att du är analytisk, stresstålig och kan hugga i där det behövs.

Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988.  Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön enligt överenskommelse
  • Heltid Heltid, 8-17 Konsultuppdrag med start i augusti alternativt 1/9 t.o.m. 28/2 med goda chanser till förlängning
  • Publicerat: 27 juli 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024