Löneadministratör till Kesko Sverige

Löneadministratör till Kesko Sverige

Arbetsbeskrivning

Är du självgående inom hela lönehanteringen och vill du vara delaktig i resan att skapa en lönefunktion i världsklass? Detta är jobbet för dig som trivs med att arbeta både operativt och med fokus på förbättring, utveckling och kvalitet i löneprocessen. Är du redo för en ny spännande utmaning på ett bolag i tillväxt? Då är du kanske den vi söker till Kesko Sverige.


Om tjänsten
Lön tillhör HR på Kesko Sverige och du kommer att ingå i ett team om tre personer. Här kommer du till en grupp som värdesätter gott samarbete och tycker om att arbeta på Kesko Sverige. Som Löneadministratör kommer du tillsammans med teamet hantera cirka 1400 löner.

Vi arbetar idag i system såsom SuccessFactor, Hogia Lön plus, FlexHRM, Timeplan och du kommer att vara delaktig i översyn och utvärdering av dessa för att skapa en effektiv lönehantering.

Du arbetar med alla steg i löneprocessen och allt som ingår däri. Du bistår även organisationen med support för lönerelaterade frågor och även kring tidrapportering och system. Du kommer att arbeta brett och i förekommande fall hålla utbildningar för chefer och medarbetare i lönerelaterade ämnen.

Vi är mitt upp i ett omfattande utvecklingsarbete av lönehanteringen inom Kesko Sverige och du tillsammans med kollegorna kommer att vara en viktig del i att utveckla löneprocesserna kontinuerligt förbättras och utvecklas för att skapa en lönefunktion i världsklass!

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

- Tillsammans med teamet göra ca 1400 lönerna från ax till limpa

- Support till chefer och medarbetare i frågor kopplade till lön och avtal

- Administration kring anställningsavtal och HR-masterdata

- Arbetsgivarintyg, rapportering till Försäkringskassan, etc

Vi arbetar just nu remote men vid en återgång till kontoret är tjänsten är lokaliserad till vårt huvudkontor i Kista, Stockholm.

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta med och i förändring samtidigt som du metodiskt arbetar mot våra uppsatta mål.

Du tycker att det roligt att arbeta med själva hantverket kopplat till att ”betala ut lön”. Du har arbetat ett par år med löneadministration och du får gärna ha en YH-utbildning inom lön. Vi ser gärna att du arbetat i ett medelstort företag. Du har erfarenhet av något lönesystem gärna Hogia+ och schemaläggningssystemet Timeplan. Självklart har du goda kunskaper inom Excel och MS Office. Det är meriterade om du har erfarenhet av SAP HR moduler.

Som person är du noggrann, systematisk och har en god problemlösningsförmåga. Du kan se vart vi är på väg och förstår därför vad vi behöver göra här och nu. Det är naturligt för dig att ta fullt ansvar inom ditt område och du står stabilt även i blåsiga situationer samt vid korta deadlines. Du tycker om förändringar och arbetar kontinuerligt för att hitta möjligheter till effektivisering. Du är en viktig länk i detta förändringsarbete och tillsammans med de andra i teamet har ni en avgörande och viktig roll. För att lyckas behöver du vara duktig på att kommunicera och samarbeta med andra.

Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Kesko Sverige med Wise Professionals. Kesko Sverige värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se.

Välkommen med din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta, Onninen och MIAB. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

B2B Direktör Stefan Pageryd
(+46) 070-431 69 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kesko
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Västberga Allé 50, 126 50 Hägersten
None

Postadress

Box 1035
Kista, 16421

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024