Löneadministratör till Klarahill

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet som löneadministratör eller löneassistent och vill utvecklas i en roll som Löneadministratör? Vi på Newr rekryterar nu en ny medarbetare till Klarahills ekonomiavdelning där du kommer ansvara för löneadministrationen i företaget.

Klarahill är ett expansivt företag som på bara några år har vuxit till Sveriges näst största aktör inom begravnings-och familjejuridiksegmenten. Begravningsverksamheten bedrivs under lokala varumärken medan Familjejuridiken bedrivs under varumärket Verahill. Koncernen har idag cirka 200 anställda, fördelat på drygt 40 kontor runt om i Sverige. Mellby Gård är med som långsiktig partner och huvudägare i Klarahill.

Som löneadministratör på Klarahill kommer du tillhöra en ekonomiavdelning på totalt sju personer och du rapporterar till företagets Ekonomichef. Du kommer i din roll att ta ett självständigt ansvar för lönefunktionen och arbeta i systemen Visma Net, Visma lön och Millnet. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid hos Klarahill som inleds med sex månaders provanställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantering av ca 200 löner (förbereda underlag, löneutbetalningar, registrering och rapportering av löner/pension internt och externt)

- Administration av tjänstebilar och företagskort

- Utläggshantering

- Utveckla och effektivisera rutiner och processer inom löneområdet





Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har minst 3 års erfarenhet som löneadministratör/ löneassistent och du känner dig trygg med att ta ansvaret för lönehanteringen. Du har gymnasieutbildning och har du vidareutbildning inom lön eller ekonomi från en YH-utbildning eller liknande anses det vara meriterande. Likaså är det meriterande om du har arbetat på företag som har kollektivavtal. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du tar ett stort ansvar för din roll och trivs med att ha många kontaktytor. Vi ser gärna att du har ett intresse för ett modernt arbetssätt och är nyfiken på att hitta förbättringar i system och processer. Du uppskattar både att arbeta självständigt och i team och trivs i en föränderlig miljö. Vidare så har du en god samarbetsförmåga och kan prioritera rätt mellan olika arbetsuppgifter.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Anna de Verdier på 070-33 66 456 eller anna.deverdier@newr.se

Om Newr

Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024