Löneadministratör till kommun i Gävleborgs län

Löneadministratör till kommun i Gävleborgs län

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som löneadministratör inom offentlig sektor tidigare är du den vi söker!

Om uppdraget

Vi söker en löneadminsitratör till en kommun för ett konsultuppdrag. Uppdraget ska starta den 2 januari 2024 och väntas pågå till och med 28 juni 2024, med chans till förlängning. Omfattningen är 100% av en heltid och arbetet utförs i kundens lokaler i Hofors.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som löneadministratör kommer du utgöra en viktig roll för hela löneprocessen hos kommunen. Arbetet är varierande med allt från inrapportering till utbetalning.

Dom dagliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Hantering av anställningar

- Utföra kontroller

- Rapporter

- Myndighetskontakt

- Skriva intyg och arkivering

För att lyckas i rollen krävs att du är självständig i rollen som löneadministratör tillsammans med enhetens andra medarbetare.

Dina kvalifikationer

- Fullständig gymnasieexamen eller liknande

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av roll som löneadministratör inom offentlig sektor.

- Arbetslivserfarenhet av och kan arbeta självständigt i Office

- Arbetslivserfarenhet av och kan arbeta självständigt i Visma/Personec

- Arbetslivserfarenhet av och kan arbeta självständigt i Timecare Pool och Timecare planering

- Kan uppge en referens från de senaste två åren och från ett liknande uppdrag som motsvarar kraven i detta uppdraget.

För att lyckas i rollen kan du arbeta självständigt, du kan ta eget ansvar för området för löneadminsitration samt om uppdraget kräver arbetsleda mindre grupper.

Meriterande

- Erfarenhet av att ha arbetat i Open e-plattform eller liknande system

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/11.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 76 013 22 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024