Löneadministratör till Kramfors kommun

Löneadministratör till Kramfors kommun

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen som löneadministratör till Kramfors Kommun.

Tillsammans med fem andra lönefokuserade kollegor kommer du ingå i ett positivt team som jobbar med ständiga förbättringar av vår lönehantering. Utifrån ett övergripande perspektiv ansvarar vi för administration, samordning och planering av kommunens lönearbete. Vi stödjer våra verksamheter med råd gällande lagar och avtal som berör löner, pensioner och försäkringar. Vi har även kontakt med och handlägger ärenden från externa myndigheter och andra organisationer.

Som löneadministratör kommer du bland annat att ansvara för kontroller och inrapportering av lönerelaterade uppgifter. Du kommer ha en konsultativ roll mot chefer och administratörer. Det innebär att vara expert i lönefrågor och exempelvis hålla utbildningar i våra självservicesystem.

Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst slutförd gymnasieutbildning. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta administrativt och meriterande är om du jobbat med löneadministration.

I arbetet som löneadministratör ingår det att dagligen ge support till våra verksamheter. Vi ser därför att du som söker har ett professionellt bemötande med god servicekänsla samt ett konsultativt arbetssätt med hög integritet. Du är van att arbeta mot deadlines och hanterar det genom god struktur och noggrant arbete.

För att kunna ta dig an uppdraget på bästa sätt behöver du också ha:
• analytisk förmåga
• förståelse för numeriska underlag
• lätt för att lära dig relevanta IT-system
• goda kunskaper i tal och skrift på svenska.

Som person är du trygg, stabil och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss!


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024