Löneadministratör till Lantmännen i Falkenberg

Löneadministratör till Lantmännen i Falkenberg

Arbetsbeskrivning

Här har du en chans att få in foten på ett stort företag med stora utvecklingsmöjligheter! Vi erbjuder nu en varierande roll där du som anställs har möjlighet att påverka och forma rollen efter dina kunskaper och tidigare erfarenher.

OM TJÄNSTEN
På Lantmännens Shared Service Center i Falkenberg arbetar kollegor med tjänster inom lön, HR-administration samt HR-support. Här arbetar man med stora flöden och totalt hanteras ca 25000 supportärenden varje år och all lönehantering för de 31 bolagen i Sverige.
Nu söker vi efter Lantmännens nästa kollega i form av en löneadministratör som kommer att vara en stöttepelare för organisationen som har flera resurskrävande projekt igång.

Inledningsvis kommer du att få en introduktion av bolaget samt dina arbetsuppgifter men mentaliteten kommer också att vara "learning by doing" där du snabbt blir tilldelad arbetsuppgifter som du skall lösa självständigt med tillgång till frågepersoner.

Till en början behöver du vara placerad på kontoret för att få bästa möjliga start och introduktion men i takt med att du blir mer och mer säker i dina arbetsuppgifter kommer det även finnas möjligjhet till remote-arbete ett par dagar i veckan.

Du erbjuds:


* Ett långsiktigt arbete med goda utvecklingsmöjligheter
* En chans att påverka din arbetssituation samt arbetsuppgifter
* Arbete i en organisation som tillämpar frihet under ansvar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och kommer även att anpassas efter vem du är som person och dina tidigare erfarenheter och kunskaper. Arbetsuppgifter som kan förekomma är:


* Löneadministration
* Ansvara för att skapa arbetsgivarintyg
* Hantera rapportering till myndigheter
* Administrera intyg och inkomstuppgifter till försäkringskassan


VI SÖKER DIG SOM
* Har grundläggande kunskaper i lönehantering från skola eller tidigare arbete
* Kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift då dessa språk förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration/hantering samt god förmåga att tolka lagar och avtal.

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad med ett öga för detaljer
* Samarbetsvillig


Övrigt:


* Start: Omgående, inom 2 veckor
* Placering: Falkenberg
* Omfattning: Heltid, uppdraget pågår initialt under 1 år
* En bakgrundskontroll kommer att göras av Lantmännen innan avtalsskrivning


INFORMATION OM FÖRETAGET
"Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!"

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010