Löneadministratör till Nettbuss på 50%

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Om tjänsten
Till ett av våra kundföretag, Nettbuss Sverige AB, söker vi en driven löneadministratör för ett konsultuppdrag på 50% med start 4 maj. Som löneadministratör blir du en viktig del av Nettbuss löneavdelning när du kommer in som den tredje personen på avdelningen. Du kommer att sitta nyrenoverade lokaler i centralt belägna GP-huset.

Om företaget
Nettbuss Sverige är koncernbolaget för Nettbuss verksamhet i Sverige, som omfattar ca 560 fordon och ca 1500 anställda med en omsättning på 1,2 miljarder SEK som bedriver expressbusstrafik, linjetrafik, färdtjänst samt skol- och beställningstrafik. Verksamheten bedrivs vid små lokala depåer, samtidig som vi har det stora företagets resurser.

Företaget ägs sedan 2002 av det norska företaget Nettbuss A/S med verksamheter i Norge, Sverige och Danmark. Nettbuss A/S är ett av de största bussbolagen i Norden, med c:a 8 300 anställda och 2 600 bussar med en omsättning på 5,6 miljarder NOK.


Arbetsuppgifter
Som tredje person in på löneavdelningen kommer du att bli en efterlängtad resurs för de två nuvarande administratörerna som tillsammans hanterar ca 1500 löner. Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter inom löpande löneadministration där du ansvarar för ett antal enheter i organisationen med uppgifter gällande;
• Registrering och lönekörning.
• Telefonsupport för chefer, medarbetare, försäkringskassa etc.
• Stödjer chefer i diverse frågor kring anställning t.ex. avtalstolkning, anställningsfrågor, lönegrupplacering m.m.
• Kontroll och administration av anställningsbevis, sjukintyg, arbetsgivarintyg samt övriga handlingar som rör anställning.
• Löpande försäkringsfrågor.
• Löpande pensionsfrågor.

Andra uppgifter som i viss del även kommer att ingå i tjänsten är; statistikarbete, arbete kring underlag för lönerevision, rapportering till FORA och Collectum/ITP, budgetunderlag från HR till ekonomi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning samt någon typ av vidareutbildning inom löneområdet. Du har uppdaterade och aktuella kunskaper inom lag och avtal kopplat till löneadministrationsområdet. Utöver detta krävs goda datorkunskaper, främst i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av Personec L.

Som person har du en driven, självgående, flexibel och framåt personlighet. Du har lätt att lära samt en förmåga att hålla hög kvalité även i tidvis högt arbetstempo. Självklart har du en förkärlek till siffror och arbetar noggrant och med dina mycket detaljorienterade arbetsuppgifter.

Du får möjligheten att arbeta på en arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och tillit samt erfarna kollegor som kommer att kunna ge ett bra stöd. Det är positivt om du värdesätter att få jobba i en organisation med korta beslutsvägar och möjligheter till utveckling.

Övrigt
Låter detta som en intressant tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024