Löneadministratör till Nyköpingshem

Löneadministratör till Nyköpingshem

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en driven löneadministratör med god erfarenhet för löneprocessens cykler? Söker du efter en arbetsplats som ger ett stort eget ansvar och utrymme för egna idéer i utvecklingen av löneprocessen? Just nu söker Nyköpingshem en strukturerad och driven löneadministratör till sin administrativa enhet!

Som löneadministratör hos Nyköpingshem är du ett stöd för företagets verksamhet gällande  löneadministration. Du ingår i den administrativa enheten som ansvarar för ekonomi, lön, IT, kommunikation och inköp. Inom avdelningen är det 9 kollegor. 

Ansvarsområden
I rollen som löneadministratör hos Nyköpingshem kommer du självständigt ansvara för hela löneprocessen, från början till slut. Det avser personal- och löneredovisning med tillhörande redovisningar till myndigheter och organisationer inklusive momsredovisning. På ett strukturerat och professionellt sätt arbetar du löpande med utveckling och förbättring av arbetsprocesser inom ditt område. 

Arbetstider
Omfattning: Heltid. 37,5 timmar/vecka. 
Ort: Nyköping
Tjänsten är en tillsvidareanställning. 

Kvalifikationer
För rollen som löneadministration till Nyköpingshem söker vi dig som har: 
Relevant gymnasieutbildning
Några års arbetslivserfarenhet av löneadministrationsprocessen. Erfarenhet av årscykler inom lönearbetet. Med det avser vi personal- och löneredovisning samt därtill hörande redovisningar till myndigheter och organisationer inkl. momsredovisning.
Utbildning i något lönesystem eller skaffat sig likvärdig kompetens genom erfarenhet
Goda kunskaper i svenska tal & skrift. 
Goda kunskaper Word och Excel.


Det är meriterande om du även har kunskaper och/eller utbildning i Agda PS, samt utbildning i personaladministration. 


Vi lägger stor vikt i personliga tillämpning. Till rollen som löneadministratör söker vi dig som är strukturerad, kommunikativ och har förmågan att planera arbete självständigt. Med fördel trivs du i en pågående digitaliseringsresa av lönearbetet och tycker om att utveckla arbetsprocesser samt ser till att driva och genomföra förbättringspunkter. Du har ett professionellt bemötande och mycket hög integritet i hantering av person- och löneuppgifter. 

Erfarenhet
Minst 4 års erfarenhet av löneprocessen.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-09-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information kontakta: Annette Lorentzon, annette.lorentzon@randstad.se eller Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Nyköpingshem är det största bostadsbolaget i Nyköping. Vi ägs av Nyköpings kommun och har funnits sedan 1949.

Nyköpingshem är ett allmännyttigt bostadsbolag. Det innebär att vår verksamhet ska drivas på affärsmässiga villkor men utan enskilt vinstintresse. Vi har varit en viktig del i Nyköpings utveckling sedan starten 1949. I 70 år har vi erbjudit Nyköpingsbor attraktiva och ändamålsenliga bostäder. Det är ett historiskt ansvar vi ser tillbaka på med stor stolthet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010