Löneadministratör till Österåkers kommun

Löneadministratör till Österåkers kommun

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Har du erfarenhet av löneadministration och vill ta nästa steg i din utveckling? Välkommen till HR-avdelningen i Österåkers kommun!

Här väntar vi, tre löneadministratörer och tre HR-konsulter, på att få bli dina nya kollegor. Vi är ett positivt och prestigelöst team som gillar att jobba ihop. Vårt team leds av HR-chefen och tillsammans driver och utvecklar vi Österåkers kommuns personalstrategiska arbete. Vi hanterar hela löneprocessen, stöttar chefer i personalfrågor samt hjälper medarbetare med lönerelaterade ärenden.

Vi är en avdelning i utveckling och har nu påbörjat vår resa mot ett mer digitalt och effektivt lönearbete. Receptet för att lyckas tror vi är att vara nyfikna och våga tänka nytt, dela med sig av kunskap och idéer till varandra och att ha god struktur i vårt arbete. Nu söker vi dig som vill komplettera vårt team och hänga med på vår resa!

Ditt nya skrivbord väntar i kommunhuset som ligger centralt i Åkersberga. Hit tar du dig enkelt kommunalt med Roslagsbanan (hållplats Åkersberga) eller med bil om du gillar att köra mot trafiken.

Arbetsbeskrivning

Som löneadministratör hos oss arbetar du med hela löneprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


• Löpande löneadministration
• Support och information till kommunens chefer och medarbetare
• Kontakter med myndigheter
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal

I vårt team är det självklart att vi hjälps åt med lönearbetet och de ca 2 800 löneutbetalningar som vi hanterar varje månad. Vi har också ett nära samarbete med våra trevliga kollegor på ekonomiavdelningen vilket underlättar jobbet.

Det lönesystem vi arbetar i heter eCompanion och kommunens enheter använder självserviceprogrammen eCompanion Web eller Schema & Bemanning för avvikelserapportering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av lönearbete och kunskaper om löneprocessen. Du har relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av kommunal verksamhet är meriterande.

Du har god datorvana, sätter dig lätt in i nya system och bör tycka om att pyssla lite i Excel. Har du vana av att tolka avtal också är det ett plus. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.

För att trivas hos oss bör du tycka om att jobba ihop med andra och ha ett prestigelöst fokus för att kunna bli bättre tillsammans. Du ser framåt och tänker direkt på lösningar när du stöter på problem eller hinder. Du är också stabil och strukturerad som person, vilket innebär att du behåller ett gott humör vid eventuella motgångar samt kan organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Anställningens omfattning

100 %

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2020-03-11

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. 

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024