Löneadministratör till PMC Hydraulics, Göteborg

Löneadministratör till PMC Hydraulics, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
PMC Hydraulics utökar sin globala HR-funktion med en löneadministratör. Teamet består av sex personer som rapporterar till CHRO. 
Som löneadministratör ansvarar du för hantering av löner för både kollektivanställda och tjänstemän, för bolagen i Danmark och Sverige. Utöver lönehantering ingår också vissa personaladministrativa uppgifter och möjlighet att delta i globla projekt inom lön/HR.
För rätt person finns möjlighet att växa och att utvecklas inom funktionen. 


Utöver ett engagerat HR team med globala kollegor erbjuds du också trygghet i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag, möjlighet att utvecklas och delta i utbildningar. Du blir en del av ett jordnära företag med korta beslutsvägar, där både chef och kollegor är delaktiga och tillgängliga för teamet.

Ansvarsområden
De danska lönerna kommer vara ditt ansvar tillsammans med den partner vi har för själva lönekörningen och visst efterarbete.
Sveriges löner hanteras helt internt och här ansvarar två kollegor för hela flödet inom löneadministrationen från att lägga in nyanställda, tidrapportering, hantera reseräkningar, olika utlägg, avstämningar, statistik och olika rapporteringar, som exempelvis till Fora, SCB och Skatteverket. 


I dina uppgifter ingår också hantering av pensioner, friskvård och företagskort samt viss personaladministration, övertidsrapporter och bevakning av övertidssaldon, samt diverse rapporter som efterfrågas inom organisationen. Viss kontering av personalrelaterade leverantörsfakturor ingår. 
Ett intresse för arbetsrätt kommer att hjälpa dig att bli framgångsrik i rollen.


Du kommer att vara delaktig i Globala HR möten som omfattar både operativa och strategiska frågor inom koncernen. 

Arbetstider
Tjänsten, som är tillsvidare, är placerad på kontoret i Askim. Resor ingår normalt sett i rollen, och omfattning på tjänsten är mellan 75% till 100%. 

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi, och har du en kompletterande utbildning inom löneadministration är detta meriterande.


Du har även erfarenhet av lönehantering, helst av både tjänstemän och kollektivanställda, och har du arbetat med lönesystemet Agda så är detta ett plus.
Kunskap och intresse för arbetsrätt och kollektivavtal är önskvärd.
Erfarenhet av hantering av danska löner är även det meriterande liksom förståelse för danska språket.  Goda IT-kunskaper i övrigt är viktigt och du kommunicerar fritt i både tal och skrift på svenska och engelska.


Personliga egenskaper som värderas högt för rollen är integritet, förmåga att arbeta självständigt och i team, ansvarstagande och noggrannhet, samt att se och förstå samband mellan lön och bokföring. Vidare har du ett systematiskt arbetssätt, är kommunikativ och van att arbeta mot deadlines. 
Du trivs i en specialistroll där du får supporta både chefer och medarbetare.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar PMC Hydraulics med Randstad Finance. Vi vill ha din ansökan senast 2021-09-28. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Maria Hellström, rekryteringskonsult maria.hellstrom@randstad.se .

Om företaget
PMC Hydraulics AB ingår i PMC Hydraulics Group som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Vårt erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar. PMC Hydraulics Group omsätter 1,0 miljarder kronor och har ca 380 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics Group är en del av Dacke Industri, som till 100 % ägs av Nordstjernan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 28 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024