Löneadministratör till Rädda Barnen

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer – i Sverige och i världen.

Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv.

Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 179 000 medlemmar och givare. Vi är ca 300 anställda i Sverige varav ett 80-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet.

Rädda Barnen är en av 30 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi verksamma i mer än 120 länder.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en löneadministratör med start 1:a september.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

Ansvar för och utförande av hela löneadministrationsprocessen
Arbetstidsadministration, övertidsrapportering med mera

• Redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter, inklusive myndighetskontakter
• Olika lönekörningar; t ex semesterkörning, kontrolluppgifter
• Administration av reseräkningar
• Ansvarig för administration av försäkringar och pensionspremier
• Ansvarig för utbetalning av särskilda förmåner som t ex friskvårdsbidrag och föräldraledighetsersättning
• Utbilda personal i reseräknings- och frånvarosystem
• Informera anställda i lönefrågor och försäkringar
• Stödja cheferna avseende lönefrågor, t ex genom information och rapporter
• Hålla sig à jour med lagar och avtal
• Statistik ur Agresso Lön vid behov
• Utveckla processer och rutiner för uppnå en effektivare löneadministration

Vem är du?

•Minst 2 års erfarenhet av löneadministration
•Erfarenhet av Agresso
•Självständig, noggrann, ansvarstagande, utvecklingsorienterad och ”service minded”



Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag med start 1:a september. Du kommer att vara anställd av Jurek Rekytering och Bemanning men arbeta ute på Rädda Barnens kontor i Sundbyberg.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef, Nina Grundström på telefon 0708955982 alt. nina.grundstrom@jurek.se. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Administratör 50 %

Administratör 50 %

28 oktober 2020