Löneadministratör till Räddningstjänsten Östra Götaland

Arbetsbeskrivning

Organisation
Räddningstjänsten Östra Götaland är en aktiv och pådrivande kraft i regionen, som tillsammans med andra skapar ett säkrare samhälle - dygnet runt, året runt.

Vi ökar människors förutsättningar att förhindra och agera vid olyckor och kriser i samhället. Vi står ständigt beredda att rädda människor, egendom och miljö vid olyckor och kriser i samhället. Organisationen är ett kommunalförbund mellan Linköping och Norrköpings kommuner och består av ca 360 anställda fördelade inom kommunerna.

Arbetsuppgifter
Löneadministratören är organisatoriskt placerad i vår administrativa stödavdelning där 8 personer arbetar tillsammans med service och tjänster inom, ekonomi, lön, personal och administration. Du hanterar självständigt hela löneprocessen för ca 100 heltidsanställda tjänstemän och kollektivavtalsanställda samt ca 70 deltidsbrandmän. Du kommer även hantera reseräkningar, ansvara för personaladministration i samband med nyanställningar och avslutning av anställningar, samt bevaka och säkerställa att all personal genomför läkarundersökningar enligt givna riktlinjer. Löneadministratören har en central spindeln-i-nätet roll för övriga medarbetare och förväntas kunna svara på vanligt förekommande frågor från medarbetare gällande lön, ersättningsnivåer, sjukskrivningsregler m m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och det är särskilt meriterande om du har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller lön. Du har tidigare erfarenhet av självständigt arbete med löne- och personaladministration gärna med lönesystemet Heroma. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kollektivavtalstolkning från Allmänna bestämmelser, Bilaga E och RiB.

Tjänsten som Löneadministratör ställer stora krav på förmåga att kunna arbeta självständig och strukturera upp sitt eget arbete. Samt en vilja att arbeta serviceinriktat gentemot övriga medarbetare. Det är meriterande om du har körkort med minst B-behörighet då arbetsresor mellan stationerna kan förekomma.

Övrigt
Provanställning kan tillämpas de första 6 månaderna innan anställningen övergår i tillsvidareanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Detlef Teske - För frågor om tjänsten
010-480 41 32
Mattias Holmqvist - För frågor om rekryteringsprocessen
010 - 480 42 21
Ulf Waltersson - Vision
010 - 480 42 46
Mattias Lagerman - Kommunal
010 - 480 40 00
Joar Hjertberg - Sveriges Ingenjörer
010 480 41 22
Mattias Holmqvist
010 - 480 42 21
Mathias Lagerman - Kommunal
010 - 480 40 00
Anders Ekblom - BRF
010 - 480 40 00
Christer Karlsson - Teknisk Chef
073-020 17 41
Per Nisser - För frågor om tjänsten
010 - 480 40 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Räddningstjänsten Östra Götaland Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 maj 2014

Besöksadress

ALBREKTSVÄGEN 150
None

Postadress

ALBREKTSVÄGEN 150
Norrköping, 60239

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024