Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen. Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av  totalt 15 000 löner per månad.

Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Vi söker nu tre löneadministratörer, en tillsvidareanställd och två föräldravikariat på 1 års tid, som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär t ex att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.

I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.

Din profil


• Utbildning inom löneadministration alternativt minst 3 årig gymnasieutbildning inom adekvat ämnesområde såsom exempelvis ekonomi.
• Minst 2 års erfarenhet av operativt lönearbete.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
• Du har lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp
• Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare, du är kommunikativ och service minded. Du har hög integritet, kan prioritera och hantera arbetstoppar. Arbetet kräver att du kan hantera flera olika frågeställningar samtidigt och att du är noggrann i ditt arbete.

Ytterligare information
Kontakta gärna tillförordnad Head of Payroll; Jasmina Imamovic 08-553 71958 för mer information om tjänsten.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev samt CV. Meddela i ansökan om du är intresserad av vikariat eller tillsvidareanställning. Urval sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag den 16 juni. Jobbid 20192425


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania Södertälje
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt ök
  • Vi söker 1 tillsvidareanställning samt två föräldravikariat på 12 månaders sikt Ej specificerat
  • Publicerat: 29 maj 2019

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024