Löneadministratör till snabbväxande bolag i centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

konfidentiellt

Vi letar efter dig som trivs med att arbeta i en servicefunktion och som har god kunskap inom löneområdet. Vi utmanar dig och ger dig goda förutsättningar för dig att växa och utvecklas i jobbet. Vi letar efter dig som vill följa med oss på en resa för att tillhandahålla service i världsklass till våra anställda. Är det dig letar efter? Läs då vidare!
 
 
Om rollen
 
Novare Interim & Recruitment söker för kundsräkning en Löneadministratör som vill förstärka det nuvarande teamet med ytterligare kompetens. Du kommer att få arbeta i ett team med energiska kollegor, och få möjligheten att vara både professionell och personlig. Ditt ansvarsområde kommer bland annat innefatta att se till att löner och olika ersättningar blir registrerade korrekt och i tid i lönesystemet. Du genomför självständigt löneadministrationen och beräknar löner för alla kategorier av anställda som består av tjänstemän. Du läser, tolkar och tyder lager och regler i samband med förberedelse av löneunderlag. Du är även delaktig i att agera stöd och support ut mot organisationen gällande lön och andra HR-relaterade frågor.
 
Vidare kommer ditt arbete innebära:
 

• Löpande uppdatera och se över lönedelar dvs. pension, försäkring m.m.
• Hålla personalinformation uppdaterad dvs. avdelningstillhörighet, titel m.m.
• Driva förbättrings- och utvecklingsarbete i linje med våra strategier.
• Bidra till att processer samt interna riktlinjer/lagar efterlevs.
 
 
Vem söker vi?
 
För att lyckas i denna roll ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom lön samt flerårig yrkeserfarenhet från praktiskt lönearbete. Du har erfarenhet av arbete i en supportfunktion via telefon och digitala kanaler med professionellt kundbemötande. Har du erfarenhet av att arbeta i en outsourcingfunktion och/eller en större global organisation ses det som meriterande. Du är flytande i svenska och engelska och har en mycket god kommunikationsförmåga. Vi tror dessutom att du har en god systemvana och erfarenhet av Excell.
 
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett intresse för struktur och ordning samt förbättringsarbete. Vi söker dig som baserat på kundinsikt och innovation drivs av att utveckla verksamheten. Du är lösningsorienterad och har förmåga att skapa goda relationer. Du arbetar både engagerat inom gruppen samt självständigt. Du har en förmåga att engagera dina kollegor samt periodvis hantera ett högt tempo.
 
 
Övrig information:
 
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Centrala Stockholm, finns möjlighet att arbeta på distans.  
Omfattning: Heltid, 100% med utrymme för flexibla arbetstider.
 
 
Låter det intressant?
 
Ansök redan idag! Allt vi behöver är att du bifogar din profil via annonsen. Notera att urval sker löpande. Detta är en direktrekrytering, där processen i sin helhet hanteras av Novare Interim & Recruitment. Alla ansökningar, frågor och funderingar skickas direkt till Novare. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024