Löneadministratör till Söderhamn

Löneadministratör till Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Löneadministration ingår i enheten lön och pension på HR-avdelningen inom HR-förvaltningen. Vi administrerar löner och svarar på lönefrågor via vår lönesupport för all personal inom Region Gävleborg och Folktandvården.

Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar.

Vi söker nu en medarbetare till lön och pension i Söderhamn.


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som löneadministratör ingår att administrera löneutbetalningar och registrera alla person- och anställningsuppgifter i HR-systemet Självservice (Personec P) inom Region Gävleborg och Folktandvården Gävleborg. Arbetet innebär även viss manuell registrering av material för utbetalning samt löne- och skatteredovisning. Inom löneadministration ingår förutom arbetsuppgifter kopplat till löneutbetalningar även lönesupport, systemadministration och utfärdande av intyg. Vi supportar i frågor som påverkar medarbetarens lön samt frågor gällande Självservice och TimeCare Planering via telefon och via e-post. De ärenden som inkommer till lönesupporten registreras och löses direkt i första linjens support alternativt i andra linjens support för åtgärd och vidare utredning. Som löneadministratör ska du bevaka lagar, avtal, författningar och krav från olika myndigheter inom HR.


KVALIFIKATIONER
Formell kompetens:
Utbildning till löneadministratör/lönespecialist/lönekonsult med minst 5 års erfarenhet, alternativt minst 5 års yrkeserfarenhet inom löneadministration från offentlig organisation eller större företag på den privata sidan.

En förutsättning för att klara av arbetet som löneadministratör är att du har ett kommunikativt och konsultativt förhållningssätt och är serviceinriktad. Du är engagerad i ditt arbete och agerar professionellt.

Dessutom är det önskvärt att du har
• kunskap om lagar och avtal
• god datorvana
• erfarenhet av HR-systemet Självservice (Personec P), Time Care, systemadministration samt support av dessa system
• är noggrann, har förmåga att se varje moment i ett större flöde i löneprocessen
• ett intresse för mänskliga relationer och en god social kompetens
• förmåga att samverka och samarbeta effektivt med andra människor både inom och utom Region Gävleborg
• ett resultatinriktat beteende och trygg i att arbeta i en förändringsprocess
• högt servicetänkande och förmåga att se regionens medarbetare ur ett kundperspektiv.

Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR-förvaltning
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024