Löneadministratör till statlig myndighet sökes

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat med löneadministration tidigare och letar efter en ny roll med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!
OBS! Notera den korta ansökningstiden, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Till en statlig myndighet i Stockholm söker vi nu en konsult för uppdrag som löneadministratör. Myndigheten har behov omgående utav en konsult och uppdraget beräknas pågå fram till i slutet av juni med möjlighet till förlängning. 

I din roll som Löneadministratör kommer arbetsuppgifterna variera men i huvudsak innebära att vara ansvarig för lönetjänsten på myndigheten, vilket innebär:
- Att vara kontaktperson mot Statens servicecenter (SSC) och säkerställer att relationen med leverantören utvecklas i en positiv anda. 
-Agera kravställare och följer upp leveranserna mot SSC samt ansvarig för att uppkomna brister hanteras och att nödvändiga utredningar kommer till stånd. 
-Följa upp att SSC verkställer och arbetar enligt överenskomna servicenivåer och mål. 

Du kommer att arbeta i nära samarbete med HR, ekonomi och IT, samt övriga användare av systemet. Du fungerar som ett bollplank/expert mot myndighetens administratörer och ansvarar för att förse dem med nödvändig information, bland annat genom det nätverk som finns för administratörer inom myndigheten. Du arbetar administrativt med lönerelaterade frågor generellt och särskilt vid lönekörning. Du agerar även specialist inom lön och förmåner. 

Vem söker vi?
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning eller liknande utbildning med godkända betyg. Du har arbetat minst ett år som löneadministratör och har kunskaper i lönesystem som exempelvis Heroma, Agda m.fl. Samt goda kunskaper i MS Office olika program. 

Vi ser det meriterande (ej ett krav) om du arbetat med statliga tjänstemannalöner tidigare, har arbetat i systemet Primula och arbetat som lönadministratör från 1 år upp till 3 år. 

Vem är du?
För att passa in i rollen tror vi att du är ansvarstagande och noggrann. Du tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter men också för det gemensamma resultatet. Du identifierar, hanterar och följer upp detaljer i arbetet och utför dina arbetsuppgifter på ett grundligt sätt. 
Du har förmågan att kunna organisera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt agerar med trovärdighet ut i organisationen. 
Tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, därför ser vi att du har förmåga att relatera till människor på ett lyhört och smidigt sätt.  

Start: Omgående.
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: måndag-fredag 08:00-16:40.
Anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 februari 2019

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024