Löneadministratör till STMicroelectronics

Löneadministratör till STMicroelectronics

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en bred administrativ roll med fokus på lön i ett företag i ständig utveckling? Läs mer nedan och sök tjänsten hos framtidsföretaget STMicroelectronics!

Om företaget
STMicroelectronics Silicon Carbide AB ligger på Händelö i Norrköping och har ST som majoritetsägare sedan februari 2019. Företaget hette ursprungligen Norstel AB och är ST:s kompetenscentrum inom kiselkarbidmaterialteknik. Företaget har utvecklat kiselkarbid i 20 år, först vid Linköpings universitet och sedan 2006 i en produktionsanläggning i Norrköping. Vi fokuserar på utveckling och pilotproduktion av kiselkarbidskivor (SiC) för STs fordonsmarknad. Vi driver ett 2000 m2 produktionsområde med en anläggning och utrustning som körs dygnet runt.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad löne- och kontorsadministratör.

STMicroelectronics är en global aktör och på Händelö i Norrköping bedriver vi utveckling och produktion tillsammans med 65 fantastiska kollegor där utveckling och engagemang genomsyrar verksamheten.

Denna breda och varierande roll omfattar bl a följande:
• Löneadministration
• Frakt-, tull- och lageradministration
• Inköpsrekvisition och inköpsunderlag
• Godshantering




Din profil
Vi söker dig som är erfaren löneadministratör och vill arbeta varierat med lön-, frakt-, och inköpsadministration.

Goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenheter inom affärssystem är grundläggande. Har du erfarenhet av arbete med SAP samt lönehantering av skift- och beredskapsarbete är detta mycket meriterande.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom noggranhet och samarbetsförmåga, Du har lätt att kommunicera med personer på olika nivåer och i olika roller, såväl internt som med externt.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är viktigt och har du kunskaper i italienska är det meriterande.

Ansökningsförfarande
STMicroelectronics samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig Martina Arrelid, martina.arrelid@skill.se, 011-19 94 72. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024