Löneadministratör till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Bakgrund

Enheten för Digitalisering, Lön och Förmåner är i stort behov av ökat resursstöd på grund av den snabba och kraftiga tillväxten inom Svenska Kraftnät. Löneadministrationen behöver förstärkas med resursstöd för att säkra upp leveranser av löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten.
Svenska kraftnät söker en lönekonsult med profil löneadministratör.

Uppdragsbeskrivning

Löpande löneadministration och Reseräkningar, kontera fakturor, utfärda olika typer intyg och rekvisitioner för terminalglasögon, administration för förmånsbilar, Löneväxling. Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar. Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät

Arbetsuppgifter

Löpande löneadministration och Reseräkningar, kontera fakturor, utfärda olika typer intyg och rekvisitioner för terminalglasögon, administration för förmånsbilar, Löneväxling. Hantering av nyanställda och avslutade tjänster.

Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar.
Löneteamet har ett nära samarbete och hjälper varandra med olika typer av arbetsuppgifter. Ett gott samarbete med kollegor är viktigt i denna roll.
Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.

och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits

Placering:

Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.

Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:

Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Utbildning inom Löneadministration (utbildningsbevis bifogas med anbudet) alternativ dokumenterad arbetslivserfarenhet.

Kompetens och Erfarenhet:

- Lönekonsult med minst 5 års yrkeserfarenhet av löpande löneadministration.

Börkrav

Kunskaper inom UBW lönemodul (fd. Agresso)

Personliga egenskaper

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förstår vikten av att hålla deadlines
- Bidrar till att förenkla administrativa arbetsuppgifter
- Utför arbetsuppgifter noggrant och har en analytisk förmåga
- Är öppen för nya rutiner och arbetsmetoder
- Bidrar med verksamhetsutveckling
- Mycket god förståelse för hela löneprocessen
- Erfarenhet av att bidra med stöd och support till chef och medarbetare


Övrigt

Uppdragsperiod: 01-dec-2022 - 30-nov-2023 med möjligt till förlängning Arbetsschema: 40h

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024