Löneadministratör till Vattenfall

Löneadministratör till Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som löneadministratör hos Vattenfall i Solna? Har du några års erfarenhet inom området och är en engagerad kollega som vill bidra till förstklassig hjälp mot alla verksamheter i Sverige? Är du dessutom en flexibel och stresstålig person med god kommunikativ förmåga så är denna roll som klippt och skuren för dig. Är du personen som vi söker? Sök då tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vattenfalls verksamhet går ut på att mäta förbrukad energi hos kunder och sedan hantera mätrelaterade avvikelser i såväl interna system som hos kunderna. I denna rollen kommer du arbeta med löneadministration för Vattenfalls alla verksamheter i Sverige. Två löneteam som jobbar med lönehanteringen. Teamet planerar och prioriterar arbetet tillsammans.

Detta ansvar omfattar följande arbetsuppgifter:
- Löneadministrativt arbete dvs löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, och systemrelaterade
- Uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en avslutad gymnasial utbildning inom lön, redovisning eller HR med inriktning på lön
- Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
- Har minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern
- Erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete

Det är meriterande om du har:
- SAP eller andra större lönesystem.
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Driven och engagerad samt kunna planera och prioritera arbetet tillsammans med teamet.
- Förmåga att kunna se ett övergripande perspektiv och vara detaljfokuserad.
- Balansera det dagliga lönearbetet med projekt- och förbättringsarbete.
- Vilja att bidra och lyckas nå målen tillsammans med teamet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 13 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024