Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som löneadministratör eller har du kanske en universitetsexamen? Brinner du för siffror och värdesätter hög kundnöjdhet? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker nu en löneadministratör för konsultuppdrag till Zalaris i Stockholm. Uppdraget är på heltid med tillträde enligt överenskommelse och förväntas pågå under 6 månader med god chans till förlängning eller anställning hos Zalaris. Tjänsten är med placering på företagets kontor i Solna. Du kommer att ha viss flexibilitet att kunna jobba på distans.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Systemhantering av lön med kontroller och validering
• Förbereda och leverera rapporter och statistik
• Hantera olika aspekter kring lönehantering
• Hantera serviceförfrågningar genom C4C-system och förfrågningar per telefon
• Hålla dig uppdaterad med aktuella lagändringar
• Manuella löneberäkningar
• Träna och vägleda andra i teamet
• Kunskap om hur löner redovisas till ekonomi och skattekonton
• Utföra eventuella ytterligare uppgifter, kopplade till befattningens primära omfattning
• Underhåll av personal- och lönedata (t.ex. nyanställningar, förändringar, uppsägningar, skatteinformation, pensionskontroll)
• Löneadministration för lagstadgade delar (t.ex. moderskap, sjukdom, faderskap etc.)
• Ansvara för fysisk och elektronisk arkivering


Vem är du?
• Universitetsexamen eller annan relevant certifiering eller erfarenhet av HR-administration, löne- eller redovisning
• God förståelse och intresse för IT/HR-system
• God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska
• Erfarenhet av SAP HCM lönehantering är meriterande
• Kundfokuserad med förmåga att leverera högkvalitativa tjänster i tid
• Goda kunskaper i Excel är meriterande
• Vilja att lära och bidra till en positiv arbetsmiljö
• Förmåga att planera arbetet och prioritera arbetsuppgifter
• Flexibel personlighet
• God samarbetsförmåga och lagspelare, förmåga att följa deadlines
• Affärsinriktad och uppmärksam på kundens behov


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.




Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024