Löneadministratör/administratör

Löneadministratör/administratör

Arbetsbeskrivning

Vi utökar vårt HR-team med ytterligare en löneadministratör/administratör för att ytterligare utveckla våra processer inom enheten. Ta möjligheten att vara med och utveckla det interna arbetet med fokus på lönehantering och administration som är relaterad till HR.   

VI ERBJUDER DIG intressanta och viktiga arbetsuppgifter i vårt HR-team med fokus på rutin- och processutveckling, där digitalisering och enkelhet är viktiga inslag.  

DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Du arbetar självständigt med hela löneprocessen i vårt lönesystem Primula och delar uppgifter med vår nuvarande löneadministratör. Du kommer också att arbeta med administration kring HR-relaterade upphandlingar och rekrytering.  

DITT TEAM
HR-enheten på avdelningen för verksamhetssupport består av sex personer som arbetar både strategiskt och operativt inom HR. Tillsammans med oss kommer du att  ha stora kontaktytor internt med medarbetare och chefer men även externt när det tex. gäller andra myndighetskontakter och nätverk. 

MER OM DIG
Du är van att strukturera ditt arbete och du har minst tre års erfarenhet av löneadministration med god systemvana samt god erfarenhet av administrativt arbete där du har haft möjlighet att utveckla både processer och rutiner. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneadministration/administration eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har systemvana från Primula lönesystem och erfarenhet från administrativt arbete i myndighet. 

Som person är du serviceinriktad, har gott omdöme och är noggrann. Eftersom tjänsten innebär många kontakter är det viktigt att du är en god kommunikatör och tycker om kontakter med andra. 

MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.

Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Läs mer om våra förmåner här. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar.

Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

INTRESSERAD?

Vi vill ha din ansökan med CV senast den 1 mars. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor.

Arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att du lämnar in examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning och vi kontrollerar att dessa stämmer. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Har du frågor om tjänsten kontakta HR-chef Christina Jacobsson, 08-787 0360.

Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt.

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 2 mars 2021

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024