Löneadministratör/ekonom till Röhnisch Sportswear AB - 75%

Arbetsbeskrivning

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.

Röhnisch Sportswear AB är ett växande svenskt företag som äger och utvecklar varumärken med inriktning mot framförallt sportkläder. Våra tre varumärken Röhnisch, Ullmax och Stay in Place omsätter idag ca 200 miljoner och finns representerade på fler än 20 marknader. Med stor passion utvecklar vi ständigt våra varumärken och vår organisation. Just därför är det viktigt för oss med glädje, energi, enkelhet och ansvar och det är så vi driver vårt företag.

Nu letar vi efter ett par nya medlemmar till vår stora familj - kanske du är en av dem?

Löneadministratör / ekonom - 75%


Vi är en växande koncern och söker nu dig som vill jobba i en organisation med mycket dynamik och korta beslutsvägar.

Nu söker vi dig som tycker om att ha ett ”eget” ansvarsområde, samtidigt som du är en del av vår ekonomiavdelning.

Du kommer att:


* Ansvara för våra löner för ca 60 årsanställda inkl våra utlandsanställda (periodvis finns fler anställda i företaget)
* Tolka våra olika avtalsområdens kollektivavtal, skriva anställningsavtal, arbetsgivarintyg mm
* Ansvara för övriga personalfrågor så som tjänstebilar, pension, försäkringar mm
* Arbeta med övrig administration och statistik som berör personal
* Hantera vår kvittoredovisning, vilket är en stor del i lönehanteringen
* Ansvara för kundreskontran för ett av våra dotterbolag i Sverige och Norge
* Vid behov hjälpa dina kollegor på avdelningen

Vi tror att du:



* Har en gymnasieekonomutbildning eller likvärdigt och har minst 3års arbetslivserfarenhet inom löneadministration och redovisning.
* Har goda redovisningskunskaper och har arbetserfarenhet inom kundreskontrahantering
* Har mycket energi, är positiv, strukturerad och noggrann och kan arbeta både självständigt och i ett team
* Trivs och drivs av att få ta ansvar för dina ”egna” ansvarsområden och en har vilja och förmågan att utveckla rutiner och processer


Tjänsten är placerad i Örebro på vårt huvudkontor. Engelska är ett krav eftersom du har kontakt med våra kunder och anställda utomlands.

Låter det här intressant?
Har Du frågor får du gärna ringa till Åsa Quarfordt, rekryteringskonsult på telefon 019-12 60 49.
Vi vill ha ett personligt brev samt din CV senast den 5/8-2015.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024