LÖNEADMINISTRATÖR/EKONOMIASSSITENT TILL BESTSELLER SVERIGE

LÖNEADMINISTRATÖR/EKONOMIASSSITENT TILL BESTSELLER SVERIGE

Arbetsbeskrivning

Är du en person som är bra på att bygga relationer och drivs av administrativa uppgifter? Har du ett intresse för ekonomiflödet och är en fena på att ta egna initiativ samtidigt som du tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter, då är det här en tjänst för dig! Ta chansen och utvecklas tillsammans med oss, vi lovar dig en spännande vardag där du kommer att ha en nyckelroll i organisationen.


BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som vi har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna där vi sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.  


Som anställd hos BESTSELLER blir du en del av vår familj. Vi erbjuder en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla jobbar tillsammans mot gemensamma mål. Läs gärna mer om BESTSELLER och våra värderingar på www.bestseller.com
 
Arbetsuppgifter


Som löneadministratör/ekonomiassistent hos oss kommer du ansvara för att självständigt sköta hela löneprocessen såsom administrera, rapportera och betala ut lön till framförallt tjänstemän. Vara organisationen behjälplig med rådgivning och support gällande lönerelaterade frågor.


Du kommer även att arbeta med:


·      Bokföring av löner, källskatt, sociala avgifter samt semesterskuld
·      Rapportering och betalning av sociala avgifter och källskatt till skatteverket
·      Provisionsberäkningar
·      Kontoavstämningar
·      Hantering och support av pensioner
·      Framtagande av rapporter och statistik till berörda myndigheter
·      Upprätta anställningsavtal
·      Löpande uppdatera vårt interna personalsystem


Denna tjänst passar dig som har god förståelse för löneprocessen, har tidigare erfarenhet av en liknande roll och vill utvecklas inom lön/ekonomi på ett företag med högt tempo där du får ta stort eget ansvar. Då vi endast har en löneadministratör bör du trivas i en roll där du arbetar självständigt och med en stor portion av integritet.


Övriga kvalifikationer


·      Har minst två års erfarenhet av lönearbete
·      Har praktiska erfarenheter från liknande arbetsuppgifter
·      Erfarenhet från lönesystemet Kontek är meriterande
·      Grundläggande kunskaper inom bokföring är meriterande
·      Erfarenhet från något ekonomisystem, meriterande om du har arbetat i SAP
·      Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift


Vi lägger väldigt stor vikt på personliga egenskaper där vi ser att du som person är ödmjuk och prestigelös. Att hantera olika arbetsuppgifter och nya utmaningar ser du som en spännande uppgift samtidigt som det är en självklarhet för dig att ibland jobba över gränserna för att hjälpa en kollega. Vidare ser vi att du är initiativtagande och ansvarstagande då detta krävs för att lyckas i rollen.


Observera att vi enbart tar emot ansökningar via nedanstående länk, ej via mail.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterliggare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BESTSELLER SVERIGE AKTIEBOLAG Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Postadress

Frösundaviks allé 9
Solna, 16970

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024