Löneadministratörer med erfarenhet av Visma sökes till kund

Arbetsbeskrivning

Brukar du beskrivas som strukturerad och med en positiv inställning? Har du ett par års erfarenhet som löneadministratör? Då är du varmt välkommen att ansöka detta långsiktiga konsultuppdrag hos vår kund i Södertälje.

Om uppdraget:

Du som söker bör vara tillgänglig för start snarast och intresserad av att arbeta till slutet av september 2018. Det finns även chans till ytterligare förlängning av uppdraget med ett antal månader. Uppdraget är på heltid med vanlig kontorstid.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att arbeta med handläggning av löne- och reseräkningsadministration med tillhörande lagar och avtal. Vi ser därför att du är organiserad och insatt i lagstiftning samt trivs med att arbeta i olika system. Vidare kommer du att hantera löneproduktion en gång per månad med avstämningar, kontroller och arkivering. Utöver detta kommer du genomföra viss manuell rapportering i lönesystem samt hantera tidsrapportering. Vid behov kommer du svara på frågor från anställda och vi tror därför att du tycker om ett socialt inslag.

Dina kvalifikationer:

- Relevant eftergymnasial utbildning
- Minst tre års erfarenhet av liknande arbete
- Tidigare arbetat i vanligt förekommande lönesystem
- Dokumenterad erfarenhet av Visma TimeCare och Visma Personec P
- Kunskap om avtal och lagar berörande området
- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 februari 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


LÖNE- & HR-ADMINISTRATÖR

LÖNE- & HR-ADMINISTRATÖR

17 augusti 2022