Löneadministratörer och samordnare till personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.

Vår verksamhet

Inför sommaren 2014 söker personlig assistans dig som vill arbeta som vikarierande löneadministratör och samordnare. Vi utför personlig assistans enligt önskemål från brukaren och beslut från Försäkringkassan (SFB) eller LSS-handläggare (LSS). Brukarna finns i hela kommunen och har varierat behov av stöd och hjälp.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär att du som samordnare kommer arbeta med vikarieanskaffning och göra scheman vid behov. Som löneadministratör är du en nyckelperson i arbetet med tidsrapportering i Heroma, räkningar till Försäkringskassan samt fakturaarbete i Economa. Du ger service till medarbetare och brukare i det dagliga operativa och administrativa arbetet för att underlätta för verksamheten.

Din profil

Vi ser att du som söker har lämplig administrativ utbildning och/eller erfarenhet av administration och samordning inom vård- och omsorgsområdet. Du ska ha datavana och behöver vara bekväm med Heromasystemet, Economa och Officeprogram såsom Word och Excel. Du är serviceinriktad, strukturerad samt har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vidare förväntas du vara flexibel, kunna jobba självständigt samt ha en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du arbetar utifrån de riktlinjer som finns inom förvaltningen, och genom ett nära samarbete med enhetscheferna inom området. Du ser till helheten i organisationen och har lätt för kommunikation med många olika aktörer.  

Mer information och ansökan

Tjänsterna är vikariat på hel/deltid. Två tjänster som löneadministratörer, dagtid. Som samordnare arbetar du dagtid samt även vissa helger.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Elin Helander, 011-15 29 04.

 Din ansökan vill vi ha senast 13 april.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vikariat , Deltid , Dag
  • Publicerat: 20 mars 2014

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024