Löneadministratörer till Löneservice

Löneadministratörer till Löneservice

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba serviceinriktat och brett inom lön? Tycker du det låter spännande att få vara med och utveckla och ge stöd till olika chefsområden inom kommunal verksamhet? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi på löneservice ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommunkoncern. Totalt är vi 26 personer på enheten. Vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi jobbar i moderna processer med starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar. Du blir en viktig del av vårt engagerade team där vi alla är med och bidrar till nya och effektivare arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid arbetsmiljö och tillämpar bland annat både flextid och distansarbete. När du börjar hos oss erbjuder vi dig en lång introduktion med en erfaren mentor för att du ska känna dig trygg i arbetet. Vi är en del av kommunens samlade HR-funktion och är med och bemannar supporten, HR direkt. Detta ger goda möjligheter till utveckling och karriär internt hos oss.

Våra lokaler är centralt belägna i Eskilstuna, på cirka fem minuters gångavstånd från tågstationen.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för att registrera löneunderlag, göra kontroller och bevakningar och arbeta med kvalitetssäkring. Vi hanterar också olika löne- och anställningsavtal vilket gör att du får lära dig mycket inom avtal och arbetsrätt . Dina interna kontaktytor är kommunens chefer och medarbetare. De externa är Försäkringskassan, Skatteverket och andra myndigheter. Du kommer även att tillsammans med kollegor bemanna vår supporttelefon, dit chefer och övrig personal kan vända sig. Vid större förändringar som berör andra förvaltningar kan din kompetens även behövas i olika projekt.

Vi har tydliga deadlines som vi behöver hålla. Därför kommer det periodvis vara högt tempo, men det finns också perioder då det är lite lugnare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration, alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Har du hunnit skaffa dig viss erfarenhet av att hantera personalsystem och lönesystem och har grundläggande avtalskunskaper är det förstås positivt. Vi tror att du redan jobbat inom service med mycket kundkontakt genom personliga möten eller över telefon.

Vi söker dig som gillar att hålla ett högt tempo och är duktig på att prioritera arbetsuppgifter. Du håller dig till ramar och regler och kan ge och ta hjälp när du behöver. Du behåller lugnet även i pressade situationer. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter men tycker också om att fördjupa dig på detaljnivå. Kvalitet, noggrannhet och vikten av att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Du är öppen och social och älskar att ge god service!

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

ÖVRIGT
Serviceförvaltningen arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster till överenskommen kvalitet. Vi gör det tillsammans med verksamheterna i Eskilstuna kommunkoncern. En serviceförvaltning i framkant en trygg och professionell samarbetspartner.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024