Löneadministratör/kontorist

Arbetsbeskrivning

Har du hjärtat på rätta stället, eller är Du spindeln i nätet?Då är detta jobbet för dig.Löneadministratör/kontorist Svensk Assistans AB är ett privat bolag som grundades 1995 och har idag ca 150 medarbetare..Vi anordnar personlig assistans för funktionshindrade enligt LSS/LASS.Bolaget har huvuddelen av kunderna i Stockholm.Inom företaget anser vi att en hög omtanke och service gentemot våra kunder är en självklarhet, likaså respekten för den enskilde kundens självbestämmanderätt och integritet.Vi har fått flera förfrågningar av kunder i Lerum som vill anlita oss.Vi söker därför en löneadministratör/kontorist till vår verksamhet i våra nya fräscha lokaler i centrala Lerum. Arbetsbeskrivning Som löneadministratör ansvarar Du för hela lönehanteringen, upprättar olika arbetsgivarintyg, hanterar tex.sjukfrånvaro samt gör uppdateringar i lönesystemet.Du ansvarar också för rapportering till Fora odyl.En viktig del i arbetet är naturligtvis kontakten med våra medarbetare och kunder.Du kommer även att ha kontakter med myndigheter.Kvalifikationer Ett krav är att du har flera års erfarenhet av lönehantering och goda datakunskaper.Du har mycket god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt.Du är också organisatorisk, ansvarstagande och flexibel.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din sociala kompetens.Vi ser det som ett plus om du har körkort och erfarenhet av personlig assistans.Välkommen med din ansökan bestående av ett personligt brev, CV, referenser samt löneanspråk.Betyg samt övriga intyg medtages vid en eventuell intervju.Arbetstid/varaktighet 50% tillsvidare med sex månaders provanställning och därefter kan möjlighet till högre tjänstgörighetsgrad finnas.Tillträdesdag Efter överenskommelse Ansökan Sista ansökningsdag 2009-08-16 Endast skriftliga ansökningar, gärna per e-post.

Sammanfattning

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010