Löneadminstratör

Löneadminstratör

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad inom lön eller har minst 2 års erfarenhet med lönehantering? Gillar du att ständigt utvecklas och lära dig nytt samt brinner för att ge god service och är lösningsorienterad? Har du erfarenhet av att jobba i olika lönehanteringssystem och minst en grundläggande erfarenhet av redovisning och bokföring. Då har vi en tjänst som skulle passa dig perfekt!
Vi tror på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat privatliv och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och teamet präglas av tillit och respekt. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder. Att vara digitala och flexibla är en självklarhet för oss.
Rollen passar dig som uppskattar att arbeta med lönekörning och bokföring för olika kunder och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Ansvara för löneberedning för olika kunder tillsammans med kollegor.
· Arbeta parallellt med bokföring och redovisning.
· Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
· Arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med kollegor.

Vi erbjuder:
· Löpande kompetensutveckling.
· Stöd och hjälp om du vill bli SRF-auktoriserad, auktorisationen är personlig och stärker ditt eget varumärke.
· Flexibla arbetstider.
· Hybrid arbetsplats.
· Friskvårdsbidrag.

Vem är du?
Vi tror att du är en strukturerad och noggrann person som gillar ordning och reda och att du är trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor. Kanske har du tidigare erfarenhet av något serviceyrke.
Kvalifikationer:
· YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön.
· Erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
· Erfarenhet av Hogia Lön, Fortnox lön, Visma lön 600.
· Minst 2 års utbildning och grundläggande erfarenhet av bokföring och redovisning.
· Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult eller inom service ses som mycket meriterande.
· Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om Lindahl Lön & Redovisningskonsult AB
Lindahl Lön & Redovisning är en liten familjär byrå som vill ha din hjälp att växa. Byrån startades 2015 och drivs idag av två glada tjejer varav en redovisningskonsult/auktoriserad lönekonsult och en redovisningskonsult. Vi sitter i fräscha lokaler i Librobäck som vi delar med andra företagare. Våra arbetsuppgifter är att vara del i hela redovisnings och löneprocessen. Inom redovisning är det allt från att starta företag, grundläggande bokföring, digitaliseringsprocesser till bokslut och deklarationer.
Inom lön är det allt från konsultationer angående anställning och uppsägning, HR-rådgivning, upprättande av avtal, avtalstolkningar samt upprättande av löner och underlag till bokföring och tolkningar av dess effekter i bokföring och redovisning till kunder.
Vår filosofi och fokus är tillit, utveckling, kompetens och att vara våra kunders självklara bollplank.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Vill du vara en del av en arbetsplats där du värdesätter god service och samtidigt ha kul på jobbet? Så bra! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Annelie Lindahl, info@lindahlredovisning.se.
Krav på kunskap, kompetens och egenskaper
Krav på kunskap:
Löneadministratör/lönekonsult med redovisningskompetens.

Meriterande kunskaper:
Tidigare erfarenhet av yrkesrollen som redovisningskonsult.
Erfarenhet av olika lönesystem.

Sammanfattning

Postadress

Libro ringväg 75
UPPSALA, 75228

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024