löneadminstratör

Arbetsbeskrivning

1 person för tillsvidareanställning samt 1 person för visstidsanställning, för arbete som Löneadministratörer Ref nr 3-4/07 Arbetsuppgifter Du skall ingå i det team på c:a 25 medarbetare, som svarar för lönehantering av mer än 8000 löner/år till personalen i FAHNS-kommunerna samt våra samverkansorgan och bolag. Lönesektionen svarar även för pensions- och försäkringsfrågor och systemförvaltning. Kvalifikationer Erfarenhet av IT-baserat administrativt arbete inom löneområdet.Du bör även ha arbetat med information och support till personal.Kunskap om lönesystemet Personec P och självservice är meriterande.Vi ser gärna även att du har god kommunal avtalskunskap samt behärskar officepaketet, speciellt excel. Personliga egenskaper Du är stresstålig, noggrann och har siffersinne.Du kan arbeta självständigt och är ansvarstagande.Du har flexibilitet och samarbetsförmåga.Men framför allt är du serviceinriktad. Vi strävar efter att bland våra anställda uppnå jämnare fördelning av kvinnor och män på alla nivåer och inom alla yrkeskategorier och ser därför gärna även manliga sökanden till dessa befattningar. Facklig information: SKTF vxn tfn 0223 - 290 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norbergs Kommun
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 17 augusti 2007
  • Ansök senast: 29 augusti 2007

Liknande jobb


Kontorist

24 augusti 2010

Kontorsarbete mm

12 maj 2010

Norsktalande intervjuare

20 augusti 2010

GfK söker supervisor

20 augusti 2010