Löneadminstratör sökes till Örebro

Löneadminstratör sökes till Örebro

Arbetsbeskrivning

Vår kund har behov av förstärkning av en Löneadministratör med start 5 december 2022. Konsultuppdraget via oss på Bemannia är på heltid och pågår till 31 maj 2023.
Arbetet kommer att utförs i myndighetens lokaler i Örebro.
En registerkontroll kommer att genomföras för denna tjänst.

Dina arbetsuppgifter

I rollen dom Löneadministratör kommer du att arbeta med:

Bearbeta och kontrollera löneunderlag
Ta fram lönelistor
Ta fram rapporter och statistik
Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
Sammanställa tid- och frånvarorapporter
Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen exempelvis reseräkningar och rättelser.
Körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium utbildning eller likvärdig utbildning
- Minst tre års arbetslivserfarenhet av löneadministration
- Goda kunskaper i Officepaketet eller likvärdigt
- Goda kunskaper om kollektivavtal
- Mycket goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift


Meriterande

- Goda kunskaper i lönesystemetUnit4 UBW/ERP (Agresso)
- Goda kunskaper i ekonomisystemet Unit4 UBW/ERP (Agresso)



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024