Löneansvarig till Cardif Nordic

Arbetsbeskrivning

Cardif utgör försäkringsverksamheten hos den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande banker, och bedriver i dag verksamhet i 42 länder runt om i världen med fler än 50 miljoner försäkringstagare. Cardif Nordic AB har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan 1998. Huvudkontoret ligger i Göteborg och har hand om företagets samtliga administrations- och marknadsfunktioner. Cardif Nordic AB har också ett försäljningskontor i Stockholm. Sedan 2008 är Cardif Nordic AB moderbolag till de två försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB, som har filialer i Oslo och Köpenhamn. Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ett 70-tal medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov. Cardif tillhandahåller liv- och personförsäkringsprodukter på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. Genom förståelse för samarbetspartners behov och affärer kan Cardif berika produktutbud samt skapa mervärde. Försäkringskunder erbjuds en ökad trygghet samtidigt som samarbetspartnernas möjligheter till ökad lönsamhet förbättras. -TJÄNSTEN- Cardif Nordic AB på Mölndalsvägen i Göteborg söker nu en kvalificerad löneadminstratör. Du kommer att hantera det dagliga arbetet och samtliga frågor kring vår löneadministration. I arbetet ingår bl.a följande arbetsuppgifter: Månatliga lönekörningar, semesterberäkningar, reseräkningar, sammanställning av skattedeklaration, viss bokföring samt avstämning av personalrelaterade bokföringskonton, hantering av bolagets tjänstebilar, tidrapportering, tjänstepensioner, olika former av rapportering till såväl interna som externa intressenter, årsskiftesrutiner såsom kontrolluppgifter, etc. Kvalificerad löneadministratör till Cardif Nordic AB. -KVALIFIKATIONER- För att arbeta som löneadministratör hos Cardif Nordic behöver Du: * ha flera års erfarenhet av att självständigt göra löner * ha några års erfarenhet av bokföring * ha några års erfarenhet av avstämningar * ha administrativ och/eller ekonomisk utbildning eller likvärdig erfarenhet * vara en van användare av Excel och Word * känna dig bekväm med engelska då arbetet innebär kontakt med utländska myndigheter och personer Tidigare erfarenhet av Kontek Lön Sesam, Tidomat FXH och Wisma Control är meriterande. Du har god administrativ förmåga samt ett välutvecklat ordningssinne. Din roll som löneadministratör innebär att Du måste vara självgående och ha en stor ansvarskänsla. Dessutom arbetar du strukturerat och är en teamplayer.

Sammanfattning

Liknande jobb

Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010