Löneansvarig/HR-assistent till Avanza Bank

Arbetsbeskrivning

OM AVANZA BANK Vår mission är att alla svenskar ska kunna sköta sitt sparande framgångsrikt på egen hand.Därför erbjuder vi aktie-, fond- och pensionssparande till marknadens lägsta avgifter.Varje dag gör våra kunder tiotusentals aktieaffärer via oss vilket gör oss till den största aktören på Stockholmsbörsen.Ett annat tecken på framgång är att vi har placerats bland de främsta företagen i undersökningen Sveriges Bästa Arbetsplats - ett särskilt glädjande resultat för alla oss 200 medarbetare.Välkommen du också! Mer information hittar du på avanzabank.se.TJÄNSTEN Vi söker dig som tycker det är kul att arbeta med löner!Tjänsten innebär att du är ansvarig för att hantera samtliga löner inom Avanza koncernen som idag består av ca 200 medarbetare i fem bolag.Jobbet innebär många interna och externa kontakter.Du kommer också ansvara för uppföljning och avstämning mot ekonomiavdelningen gällande bolagets personalkostnader samt statistik till SCB.Du kommer dessutom att jobba som HR-assistent med arbetsuppgifter som t.ex. rekryteringsadministration, skriva anställningsavtal och arbetsgivarintyg, försäkrings- och tjänstepensionsfrågor, introduktion av nyanställda m.m.Beroende på din bakgrund och kompetens kan ytterligare HR relaterade uppgifter tillkomma. Märk din ansökan med "Löneansvarig".Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och många trevliga medarbetare på vårt kontor mitt i centrala Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanza Bank
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 juni 2009
  • Ansök senast: 16 juli 2009

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024