OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tindra personlig assistans AB är ett företag som växer starkt. Idag är vi c:a 100 medarbetare och behöver förstärka vår administration på ekonomisidan. Hög kvalitet och god kompetens kännetecknar verksamheten. Som löneassistent kommer dina arbetsuppgifter att bestå av kontakt med anställda ang. frågor om avtal, intyg och lönerelaterade ämnen. Sedvanlig löne-/personaladministration inom personlig assistans enligt LASS/LSS. Support till medarbetare och kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan och Skattemyndigheten m.fl. Kvalifikationer: Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löneadministration och har hanterat stora volymer löner. Du har god kännedom om lager, avtal och skatteregler. Du bör ha erfarenhet av arbete i Crona Lön och/eller LASS/LSS- lagstiftningen. Kännedom om löpande bokföring är meriterande. I arbetsgruppen är din sociala kompetens en tillgång. Du är serviceinriktad, kan skapa förtroende och har ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete. Du är noggrann i det du gör och håller dig uppdaterad inom dina arbetsområden. Du är flexibel, stresstålig och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Stor vikt lägges vi personlig lämplighet. Provanställning 6 mån.