Löneassistent

Löneassistent

Arbetsbeskrivning

BELWRK AB är sedan 26 år ett bemanningsföretag med fokus inom administration och ekonomi. Vi arbetar med traditionell bemanning ute hos våra kunder, men en stor avdelning hos oss är den inlämningsservice som vi driver på vårt kontor i Vällingby. Vi erbjuder tjänster såsom kundtjänstentrepenad, registreringsentrepenad, telefonpassning, posthantering, betalningsärenden, returhantering och sköter även tredjeparts-logistik.


Belwrk söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att BELWRK sköter hela rekryteringsprocessen och kunden anställer den slutvalda kandidaten. På din blivande arbetsplats finns det ett 10-tal kollegor som ser framemot att du ska börja. Du kommer arbeta måndag- fredag kontorstider i Gamla Stan. Den här rekryteringsprocessen hanteras av BELWRK och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till ansokningar@belwrk.com
I rollen som löneassistent kommer du erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ger en inblick i en verksamhet och omfattar administrativa uppgifter både av ekonomisk samt marknadsföringskaraktär. Rollen har många kontaktytor och du kommer således att assistera och ge service till både chefer och medarbetare.
Som löneassistent hos vår kund kommer du vara bolagets ansikte utåt och ha det huvudsakliga ansvaret för att arbetsplatsen är administrativt välfungerande och trivsamt. Detta innebär arbetsuppgifter är av varierad karaktär.
Du kommer bland annat att få;
Hantera löner
Assistera vid ekonomiska sysslor
Sköta tillhörande administration
Vi söker dig som
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi.
Har arbetat med ferielöner vilket är ett krav.
Har tidigare erfarenhet av Hogia lönesystem vilket är ett krav
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Har mycket goda kunskaper i office-paketet
Vem är du? Då dator och telefon blir dina främsta arbetsredskap krävs det att du har god dator- och systemvana från MS office samt flytande svenska i tal och skrift. Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att supportera dina kollegor i olika ärenden. Vidare ser vi att du har en förmåga att behålla helikopterperspektiv där du ser allt som behöver göras och snabbt kan skifta mellan arbetsuppgifter. Du är även självgående och ser när saker behöver göras på kontoret eftersom du kommer att ha ansvar för att allt finns på plats och flyter på. Du är engagerad och ansvarsfull och har förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt, ödmjukt och lyhört sätt. Slutligen kommer du gärna med förslag på utveckling av administrativa rutiner och processer

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BELWRK AB Vällingby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Postadress

Krossgatan 15
Vällingby, 16250

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022